Fokuksessa asiakaslähtöisyys

– Avalon kerää uusia ideoita ICOM-verkoston vuotuisessa tapaamisessa Kööpenhaminassa

 Markkinointiviestinnän maailma kehittyy jatkuvalla syötöllä ja tällä hetkellä muutosta ajaa tiedon varaan rakennettu asiakaslähtöisyys. Big datan käyttäminen ei ole vain tiedon keräämistä tehdyistä toimenpiteistä, vaan tietoa tulee analysoida ja hyödyntää asiakkaiden odotuksiin vastaamiseen, sekä paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja asiakkaan tarpeet ennakoivien ratkaisujen kehittämiseen.

– Meille asiakaslähtöisyys on aina ollut kaikki kaikessa. Se ajaa suunnittelutyötä niin luovissa toteutuksissa ja viesteissä kuin rakenteellisesti kampanjoiden toimintalogiikassa, kertoo toimitusjohtaja Kati Lanu Avalonilta.

 

Brandhouse johdattaa kumppanit asiakasymmärryksen polulle

ICOM on maailmanlaajuinen riippumattomien mainos- ja markkinointiviestintätoimistojen yhteistyöverkosto, johon kuuluu yli 80 toimistoa yli 60 maassa. Avalon edustaa verkostossa Suomea, yhdessä kumppaninsa Super Analytics Oy:n kanssa.

ICOM-verkoston vuotuinen tapaaminen järjestetään tällä erää Kööpenhaminassa 3.–5. toukokuuta ja sitä emännöi Brandhouse Group, kööpenhaminalainen asiakaskeskeiseen markkinointiviestintään ja konsultointiin keskittyvä yritys. Paikalla ovat Avalonin toimitusjohtaja Kati Lanu ja asiakasjohtaja Nina Taipaleenmäki sekä Super Analyticsin toimitusjohtaja Kalle Heinonen.

Tämän vuoden tapaaminen on rakennettu ”Enriching the Lives of Customers” -teemalle ja tapahtumassa tutkitaan brändinrakentamista asiakaspolun eri vaiheissa. Brandhousen asiantuntijat jakavat omia kokemuksiaan ja niistä kertyneitä oppeja, minkä lisäksi vieraspuhujina kuullaan mm. Lego Groupin vanhempaa innovaatiojohtajaa David Gramia sekä johtamiskonsultti Chris MacDonaldia.

– Odotukseni tapahtumaa kohtaan ovat korkealla. Erityisesti haluan kuulla lisää siitä, kuinka asiakassuhteen kannalta tärkeimmät kohtaamispisteet tunnistetaan ja kuinka dataa hyödynnetään paremman asiakasymmärryksen saavuttamiseen sekä sen kautta heidän tarpeisiinsa vastaamiseen, Kati täsmentää.