tavoitteet_2017_paakuva_uutinen8

Tavoitteet 2017 ja markkinointibudjetti kuntoon

Syyskuussa julkistettu Mainostajien Liiton Mainosbarometri kertoi positiivisia uutisia. Ensi vuonna yritysten markkinointipanostuksissa pitäisi näkyä selvä liikahdus ylöspäin. Ensimmäistä kertaan moneen vuoteen! Älä siis anna kilpailijoiden kiriä etumatkaa markkinoinnin avulla, vaan ota markkinointi vahvaksi kilpailutekijäksi myös omassa yrityksessäsi.

Mainosbarometrin vastaajista 43 prosenttia aikoo lisätä markkinointiviestinnän investointejaan ensi vuonna ja vain seitsemän prosenttia vähentää niitä. Aiemmalla tasolla pysyy 50 prosenttia. Markkinointibudjetti on vastaajayrityksissä keskimäärin 3,7 prosenttia yrityksen liikevaihdosta. Vertailun vuoksi: tämä on vain noin puolet siitä mitä ne ovat vastaavissa yrityksissä kilpailevissa maissa. Varsinkin kansainvälisillä markkinoilla toimivien tai niille haluavien yritysten on hyvä huomioida tämä.

Suurimmat panostukset tehdään ymmärrettävästi verkkoon ja omaan mediaan. Some-, mobiili- ja sähköpostimarkkinointi vahvistuvat edelleen. Mainosbarometri uteli tällä kertaa myös aikeista hyödyntää web-analytiikkaa ja markkinointiautomaatiota. Molemmat ovat vahvasti mainostajien to do -listalla – analytiikan saldoluku on 59 ja automaation peräti 90.

Nyt on ensi vuoden tavoiteasetannan, suunnittelun ja budjetoinnin aika. Minkälaiset suunnitelmat teidän yrityksellänne on ensi vuoden markkinoinnin osalta?

Harkitsetko sisältömarkkinoinnin tehostamista ja markkinoinnin automaation käyttöönottoa? Me Avalonissa autamme mielellämme jakamalla tietoamme ja kokemustamme modernista markkinoinnista ja digitaalisesta asiakaspolusta – konsepteista, sisällöistä, keinoista, teknologia-alustasta, mittareista, odotettavista tuloksista sekä tietysti myös järkevästä budjetista. Meiltä saat koko paketin avaimet käteen -palveluna (helppoa ja tuloksellista!) tai muulla soveltuvalla yhteistyökuviolla (aina löytyy sopiva ratkaisu!). Kannattaa kysäistä lisää!

Jos et ole vielä vilkaissut uusinta Mainostajien Mainosbarometriä, vieraile täällä ja lue lisää.