Uutta Avalonilta – tulevaisuuden ennakointi markkinoinnin strategiatyön tueksi

Avalon on ottanut käyttöön Futures Platformin tulevaisuuden ennakointityökalun markkinoinnin strategisen perustan luomisen tueksi. Tarkoitus on tuoda inspiroiva lisä markkinoinnin strategiatyöhön. Työkalun avulla voimme lisätä ymmärrystä megatrendeistä, ilmiöistä ja yllättävistä, kehittyvistä tapahtumista, jotka vaikuttavat asiakkaidemme toimialaan sekä asiakkaidemme asiakkaiden liikkeisiin.

Futures Platform on verkkopohjainen, strateginen tulevaisuuden ennakointityökalu, jonka avulla voidaan tutkia mielenkiintoisia ilmiöitä ja trendejä eri alueilta. Ennakointikarttaan voidaan valita lähempää tutkimista varten tiettyjä, kiinnostavia ilmiöitä. Ilmiöistä on koottu ennakointikarttaan videoita ja artikkeleita sekä linkkejä erilaisille lisätietoa sisältäville sivustoille.

Ilmiöistä ja megatrendeistä on helppo lähteä out of the box -ajatteluun ja synnyttää tavallista rikkaampaa keskustelua kumppaniverkostossa sekä eri osastojen ja liiketoimintojen välillä. Ilmiöiden tarkastelu vahvistaa näin asiakas- ja kumppanidialogia. Käyttötapoja tällä mielenkiintoisella työkalulla on vaikka kuinka paljon.

Yksi tapa käyttää ennakointikarttoja on hyödyntää niitä sisäisesti suunnittelun ja sisällöntuotannon apuna. Parhaimmillaan työkalu kuitenkin toimii ja on hyödyksi työpajatyyppisessä osallistavassa työtavassa, jossa tavoitteena on avartaa näkemyksiä tulevaisuudesta ylipäätään, tunnistaa ja huomioida liiketoimintaan vaikuttavia muutosilmiöitä sekä valita liiketoimintaan kehitettävistä uusista konsepteista ne, joita lähdetään konkreettisesti jatkojalostamaan palveluiksi, tuotteiksi ja toimintatavoiksi.

Viestinkirkastusprosessin osana tulevaisuuden ennakointityökalu toimii luontevasti inspiroivana ja ajatuksia avaavana. Se myös tukee tärkeiden valintojen ja valistuneiden päätösten tekemistä, mikä on viestinkirkastusprosessissa muutenkin olennaista.

Tiedätkö minkälaiset vahvistumassa olevat ilmiöt voivat vaikuttaa juuri teidän liiketoimintaan ratkaisevasti? Haluaisitko tutkia lähemmin ilmiöitä, kuten ”muunneltavuus ja muuntuvuus”, ”intuitiivinen älykkyys” tai ”teknologiavapaa vyöhyke”? Tai kiinnostaisiko sinua miettiä, mitä ”automatisoidut terveydentilat” ja ”ajatusten luku etänä” voisivat tarkoittaa teidän liiketoiminnallenne? Hyppää kanssamme aikakoneeseen! Tehdään yhdessä vaikkapa puolen päivän matka tulevaisuuteen ja katsotaan minkälaiset ilmiöt voivat vaikuttaa juuri teidän yrityksenne toimintaan lähimpien viiden tai kymmenen vuoden aikana.

 

Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää!

Kati Lanu, 040-5230343