Laadukkaita liidejä, asiakkaiden sitouttamista ja brändin tunnettuuden kasvatusta
Avalon aloitti yhteistyön 3stepIT:n kanssa vuoden 2018 syksyllä. Yhteistyön keskiössä on pyrkimys integroida älykkään kiertotalouden pioneerin Suomen ja Baltian markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet tehokkaasti toimivaksi kokonaisuudeksi.
Yhteistyö käynnistyi 3stepIT:n viestinkirkastuksella ja eteni kohti kokonaisvaltaista markkinointi- ja viestintästrategiaa.
Vuoden 2019 aikana rakensimme kokonaisvaltaisen toimintamallin, jolla varmistamme jatkuva sisällöntuotannon ja tehokkaan automaatiota hyödyntävän markkinointiohjelman.
Markkinoinnin tavoitteena on panostaa yhtä aikaa brändin tietoisuuden ja maineen kasvattamiseen ja asiakkaita sitouttavien toimenpiteiden ideoimiseen sekä laadukkaaseen toteuttamiseen. Onnistuminen tuottaa laadukkaita, myyntivalmiita liidejä sekä uusia relevantteja kontakteja.
Sujuvan yhteistyön kannalta on ollut ensiarvoisen tärkeää kehittää toimintamalli, jolla varmistamme, että ulkoistettu sisällöntuotanto ja toimenpiteiden suunnittelu sujuu mutkattomasti.
Tammikuussa 2019 käynnistettiin ensimmäiset automaatiota hyödyntävät, eri kohderyhmille kohdennetut sisältömarkkinointikampanjat, joiden sisällöntuotannosta sekä rakentamisesta Avalon vastaa. Kampanjoissa hyödynnettiin mm. interaktiivisia infografiikoita, referenssivideoita sekä webinaareja.
Samaan aikaan Avalon otti haltuun digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median kanavien hallinnoinnin. Näin varmistimme yhdenmukaisen ja aktiivisen sisällöntuotannon, joka toimii kampanjoinnin tukena ja inbound-kanavana sekä sitouttaa yhteisöä. Viron markkinoinnin osalta hyödynsimme sisältöjen kääntämisessä ja kampanjoiden jalkautuksessa ICOM-verkostoomme kuuluvaa Angels-toimistoa yhteistyökumppanina.
Ajatusjohtajuutta on rakennettu aktiivisen bloggaamisen ja webinaarien avulla, joiden suunnittelussa ja sisällön tuottamisessa olemme vahvasti mukana.
Olemme luoneet valmiudet markkinoinninautomaation ja digitaalisten kanavien tehokkaalle hyödyntämiselle. Jatkuvan ja sujuvasti toimivan prosessin avulla tuotamme 3stepIT:n myyntiorganisaatiolle hyödyllistä tietoa ja lämpimiä liidejä nykyisten asiakkaiden joukosta sekä uusia kontakteja lämmittämällä.
Jatkuvat markkinointitoimenpiteet tuovat 3stepIT:lle hyviä tuloksia ja lisää tunnettuutta.
Kampanjoiden tuottamien liidien määrä, sosiaalisen median tilien seuraajamäärä ja verkkosivun kävijämäärä ovat nousseet yhteistyön ansiosta huomattavasti.
Myös muiden markkinoinnillisten ja viestinnällisten toimenpiteiden kirvoittamien asiakas- ja mediayhteydenottojen määrä on yllättänyt positiivisesti.
Avalon oli minulle tuttu yhteistyökumppani vuosien takaa, ja vaikka yhteistoiminnan käynnistysurakka oli melkoinen, tiesin voivani luottaa Peteen ja hänen tiimiinsä. Heillä on vankka ymmärrys modernista markkinoinnista ja ulkoistettu sisällöntuotanto on yksi toimintamallin merkittävimpiä etuja meille.
Avalonin avulla 3stepIT:n Suomen markkinointi on saatu aivan uuteen kukoistukseen ja olen todella tyytyväinen saavuttamiimme tuloksiin jo tässä vaiheessa. Kokonaissuunnitelmani valossa olemme vasta alkutaipaleella, mutta vahva brändi, selkeä suunnitelma ja tehokas yhteistyö takaavat, että tulemme onnistumaan!”
– Kati Lindholm, markkinointijohtaja, 3stepIT
HELSINKI
Kanavaranta 3-7 E 24
00160 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu