3stepIT_case_header

Case 3stepIT

Laadukkaita liidejä, asiakkaiden sitouttamista ja brändin tunnettuuden kasvatusta

Avalon aloitti yhteistyön 3stepIT:n kanssa vuoden 2018 syksyllä. Yhteistyön keskiössä on pyrkimys integroida älykkään kiertotalouden pioneerin Suomen ja Baltian markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet tehokkaasti toimivaksi kokonaisuudeksi.

 

Lähtökohta ja tavoitteet

Yhteistyö käynnistyi 3stepIT:n viestinkirkastuksella ja eteni kohti kokonaisvaltaista markkinointi- ja viestintästrategiaa.

Vuoden 2019 aikana rakensimme kokonaisvaltaisen toimintamallin, jolla varmistamme jatkuva sisällöntuotannon ja tehokkaan automaatiota hyödyntävän markkinointiohjelman.

Strategia

Markkinoinnin tavoitteena on panostaa yhtä aikaa brändin tietoisuuden ja maineen kasvattamiseen ja asiakkaita sitouttavien toimenpiteiden ideoimiseen sekä laadukkaaseen toteuttamiseen. Onnistuminen tuottaa laadukkaita, myyntivalmiita liidejä sekä uusia relevantteja kontakteja.

Sujuvan yhteistyön kannalta on ollut ensiarvoisen tärkeää kehittää toimintamalli, jolla varmistamme, että ulkoistettu sisällöntuotanto ja toimenpiteiden suunnittelu sujuu mutkattomasti.

 

Toteutus ja ratkaisut

Tammikuussa 2019 käynnistettiin ensimmäiset automaatiota hyödyntävät, eri kohderyhmille kohdennetut sisältömarkkinointikampanjat, joiden sisällöntuotannosta sekä rakentamisesta Avalon vastaa. Kampanjoissa hyödynnettiin mm. interaktiivisia infografiikoita, referenssivideoita sekä webinaareja. Yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille kohdennettiin omat viestit, joiden pohjalta strategisesti merkittävälle prospektille räätälöitiin omat account-based marketing -kampanjat.

Samaan aikaan Avalon otti haltuun digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median kanavien hallinnoinnin. Näin varmistimme yhdenmukaisen ja aktiivisen sisällöntuotannon, joka toimii kampanjoinnin tukena ja inbound-kanavana sekä sitouttaa yhteisöä. 

Ajatusjohtajuutta on rakennettu aktiivisen bloggaamisen ja webinaarien avulla, joiden suunnittelussa ja sisällön tuottamisessa olemme vahvasti mukana.

Olemme luoneet valmiudet markkinoinninautomaation ja digitaalisten kanavien tehokkaalle hyödyntämiselle. Jatkuvan ja sujuvasti toimivan prosessin avulla tuotamme 3stepIT:n myyntiorganisaatiolle hyödyllistä tietoa ja lämpimiä liidejä nykyisten asiakkaiden joukosta sekä uusia kontakteja lämmittämällä.

3StepIT_refe1_1920x913

 

Tulokset

Jatkuvat markkinointitoimenpiteet tuovat 3stepIT:lle hyviä tuloksia ja lisää tunnettuutta.

Kampanjoiden tuottamien liidien määrä, sosiaalisen median tilien seuraajamäärä ja verkkosivun kävijämäärä ovat nousseet yhteistyön ansiosta huomattavasti.

Myös muiden markkinoinnillisten ja viestinnällisten toimenpiteiden kirvoittamien asiakas- ja mediayhteydenottojen määrä on yllättänyt positiivisesti.

Avalon oli minulle tuttu yhteistyökumppani vuosien takaa, ja vaikka yhteistoiminnan käynnistysurakka oli melkoinen, tiesin voivani luottaa Peteen ja hänen tiimiinsä. Heillä on vankka ymmärrys modernista markkinoinnista ja ulkoistettu sisällöntuotanto on yksi toimintamallin merkittävimpiä etuja meille.

 Avalonin avulla 3stepIT:n Suomen markkinointi on saatu aivan uuteen kukoistukseen ja olen todella tyytyväinen saavuttamiimme tuloksiin jo tässä vaiheessa. Kokonaissuunnitelmani valossa olemme vasta alkutaipaleella, mutta vahva brändi, selkeä suunnitelma ja tehokas yhteistyö takaavat, että tulemme onnistumaan!”

Kati Lindholm, markkinointijohtaja, 3stepIT

POHJOISTA VOIMAA

Oulun Sähkönmyynti Oy uudisti kuluttajille suunnatun sähkötuotevalikoimansa, jota tukemaan Avalon teki menestyksekkään markkinointikonseptin ja lanseerauskampanjan. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää