Case 3 Step IT

CASE: 3 STEP IT

Laadukkaita liidejä, asiakkaiden sitouttamista ja brändin tunnettuuden kasvatusta

Avalon aloitti yhteistyön 3 Step IT:n kanssa vuoden 2018 syksyllä. Yhteistyön keskiössä on pyrkimys integroida älykkään kiertotalouden pioneerin Suomen ja Baltian markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet tehokkaasti toimivaksi kokonaisuudeksi.

Case 3 Step IT - Campaign

Lähtokohta ja tavoitteet

Yhteistyö käynnistettiin 3 Step IT:n viestinkirkastuksella. Työ eteni syksyn aikana usean workshopin voimin kohti kokonaisvaltaista markkinointi- ja viestintästrategiaa.

Yhteistyömme tavoitteena on vuoden 2019 aikana rakentaa älykäs, kokonaisvaltainen toimintamalli, varmistaa jatkuva sisällöntuotanto ja hioa digitaaliset prosessit tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.

 

Strategia

Onnistuminen edellyttää panostamista yhtä aikaa brändin tietoisuuden ja maineen kasvattamiseen ja kokonaisvaltaista asiakaskokemusta rikastuttavien ja asiakkaita sitouttavien toimenopiteiden jatkuvaan ideoimiseen sekä laadukkaaseen toteuttamiseen. Tiedämme onnistuneemme, kun tuloksena on tasainen virta laadukkaita, myyntivalmiita liidejä sekä uusia relevantteja kontakteja.

Strategisen kumppanuuden ja sujuvan yhteistyön kannalta on ensiarvoisen tärkeää kehittää ja hioa yhteinen toimintamalli, jolla varmistamme, että ulkoistettu sisällöntuotanto ja toimenpiteiden suunnittelu yhteistyössä 3 Step IT:n Suomen markkinointitiimin ja Avalonin sisällöntuotantotiimin kesken sujuu mutkattomasti.

 

Toteutus ja ratkaisut

Tammikuussa 2019 käynnistettiin ensimmäiset automaatiota hyödyntävät, eri kohderyhmille kohdennetut sisältömarkkinointikampanjat, joiden sisällöntuotannosta sekä rakentamisesta Avalon vastaa. Kampanjoissa hyödynnetään mm. interaktiivisia infografiikoita, referenssivideoita sekä webinaareja. Sekä yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille on kohdennettu omat kampanjaviestit, joiden pohjalta myös strategisesti merkittävälle avainasiakkaalle on räätälöity omat, tarkkaan kohdennetut account-based marketing -kampanjat.

Osana kumppanuutta digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median kanavien hallinnointi siirtyi myös Avalonille. Nyt kaikissa digitaalisissa kanavissa on varmistettu yhdenmukainen ja aktiivinen läsnäolo, joka toimii kampanjoiden tukena, vahvana inbound-kanavana sekä olemassa olevan yhteisön sitouttamisessa ja aktivoimisessa.

Ajatusjohtajuuden rakentaminen on saatu hyvälle mallille muun muassa aktiivisen bloggaamisen, webinaarien ja kutsuvierastapahtumien avulla, joiden suunnittelussa ja sisällön tuottamisessa olemme vahvasti mukana. Pyrimme kaikessa sisällöntuotannossa muuttamaan suoraviivaiset B2B-viestit mukaansatempaaviksi, tunteita ja ajatuksia kirvoittavaksi tarinoiksi. Olemme kevään 2019 aikana tuottaneet kolme asiakasreferenssivideota ja yhden perinteisemmän case-esityksen, jotka osaltaan toimivat 3 Step IT:n maineenrakentajina ja vievät tunnettuutta ratkaisuista ja niiden hyödyntämisestä laajemmalle.

Nyt toteutettavilla toimenpiteillä ja kampanjoilla valmistellaan kyvykkyyttä markkinoinninautomaation ja digitaalisten kanavien tehokkaalle hyödyntämiselle tulevina vuosina. Tähtäimessä on älykäs, jatkuva ja sujuvasti toimiva prosessi, joka tuottaa 3 Step IT:n myyntiorganisaatiolle hyödyllistä tietoa ja lämpimiä, myyntivalmiita liidejä sekä nykyisten asiakkaiden joukosta että tuottamalla uusia kontakteja ja lämmittämällä niitä.

case 3 step it - webpages

Tulokset

Yhteistyön merkittävimpiä saavutuksia vuoden 2019 kevään aikana ovat kuukausittaiset markkinointikampanjat, jotka ovat tuoneet 3 Step IT:lle hyviä tuloksia ja lisää tunnettuutta.

Kevään aikana saatiin kuntoon myös konsernin toimesta alullepantu verkkosivu-uudistus, jossa sisältöjä adaptoitiin ja optimoitiin hakukoneita varten. Myös sivuston kuvasuunnitelmaa ja visuaalista ilmettä selkeytettiin Avalonin toimesta.

Kampanjoiden tuottamien liidien määrä, sosiaalisen median tilien seuraajamäärä ja verkkosivun kävijämäärä ovat nousseet huomattavasti. Myös muiden markkinoinnillisten ja viestinnällisten toimenpiteiden kirvoittamien asiakas- ja mediayhteydenottojen määrä on yllättänyt positiivisesti.

”Avalon oli minulle tuttu yhteistyökumppani vuosien takaa, ja vaikka yhteistoiminnan käynnistysurakka oli melkoinen, tiesin voivani luottaa Peteen ja hänen tiimiinsä. Heillä on vankka ymmärrys modernista markkinoinnista ja ulkoistettu sisällöntuotanto on yksi toimintamallin merkittävimpiä etuja meille.

 Avalonin avulla 3 Step IT:n Suomen markkinointi on saatu aivan uuteen kukoistukseen ja olen todella tyytyväinen saavuttamiimme tuloksiin jo tässä vaiheessa. Kokonaissuunnitelmani valossa olemme vasta alkutaipaleella, mutta vahva brändi, selkeä suunnitelma ja tehokas yhteistyö takaavat, että tulemme onnistumaan!”

Kati Lindholm, markkinointijohtaja, 3 Step IT Oy

POHJOISTA VOIMAA

Oulun Sähkönmyynti Oy uudisti kuluttajille suunnatun sähkötuotevalikoimansa, jota tukemaan Avalon teki menestyksekkään markkinointikonseptin ja lanseerauskampanjan. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää