Case: Alertum

Verkkosivu-uudistuksella sujuviin verkko-ostoihin ja parempaan hakukonelöydettävyyteen

Alertum on Suomen suurin turvallisuus- ja koulutusalan toimija, joka järjestää turvallisuutta edistäviä lyhytkoulutuksia ympäri Suomen. Yritys valitsi Avalonin parantamaan verkkosivustonsa käytettävyyttä ja uudistamaan sen ilmeen julkaisujärjestelmän vaihdon yhteydessä.

Lähtökohta ja tavoitteet

Verkkosivusto on Alertumille yksi tärkeimmistä myyntikanavista. Suurin osa yrityksen kurssitarjoomaa koskevista tiedoista löytyy verkosta, siksi kurssihaun toimivuudella ja ostotapahtuman sujuvuudella on tärkeä yhteys kaupan onnistumiseen sekä ostojen määrään.

Vanha julkaisujärjestelmä ei tukenut Alertumin tavoitteita, vaan yritys oli todennut tarvitsevansa apua sivuston käytettävyyden, houkuttelevuuden ja hakukonelöydettävyyden parantamiseen.

Avalon – Case: Alertumin verkkosivu-uudistus

 

Toteutus ja ratkaisut

Avalon suunnitteli sivuston rakenteen tukemaan sujuvaa käytettävyyttä asiakaspolun mukaisesti. Sivulle suunniteltiin päivitetty graafinen ilme Alertumin brändi-ilmettä mukaillen. Uudelle alustalle siirretyt verkkosivutekstit auditoitiin ja sivut optimoitiin parempaa hakukonelöydettävyyttä silmällä pitäen.

Sujuva ostokokemus saavutettiin nettikaupoista tutulla ostokori-toiminnallisuudella, joka mahdollistaa useamman kurssin ostamisen yhdellä kertaa. Tämä parantaa käyttökokemusta, sillä useat asiakkaat ostavat kerralla useamman kurssin ja useammalle eri henkilölle.

Sivuston teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin asiakkaan toiveen mukaisesti WordPress-alustaa, johon oli kurssihakua ja -tarjoamaa varten integroitu kustomoitu moduuli. Teknisestä toteutuksesta vastasi S&P Digital.

Avalon – Case: Alertum website layouts

 

Tulokset

Lopputuloksena on uusi raikkaan näköinen, responsiivinen verkkosivusto, joka saavuttaa paremman näkyvyyden orgaanisissa Google-hauissa ja tukee myös tehokkaampaa hakukonemainontaa. Nyt Alertumin kurssitarjoomaan tutustuminen on helppoa ja ostaminen sujuvaa.

Uudet sivustot ja verkkokauppamme ovat saaneet hyvää palautetta ja muutos toteutui ilman häiriöitä sivustojemme toiminnassa. Erityisen tyytyväisiä olemme uuden sivustomme ulkoasuun. Hienojen kuorien lisäksi sivustot ja verkkokauppamme ovat osoittautuneet myös huomattavasti nopeammiksi ja ketterämmiksi.”

– Tuomas Liukkonen, toimitusjohtaja, Alertum Oy

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

3stepIT

3stepIT:n ja Avalonin yhteistyön kulmakivinä ovat kokonaisvaltainen kumppanuus, strateginen sisällöntuotanto ja digitaalisten prosessien hiominen tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää