Kaikki rakastavat koirakuvia!
Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin kanssa.
Halusimme tarjota vaihtoehtoisen näkemyksen ammattimaiseen valokuvaukseen lemmikkikuvien avulla ja tuoda ammattikuvaajien tekniikat kaikkien käyttöön monipuolisilla valokuvausvinkeillä.
Kampanjan lähtöajatuksena oli tuoda esiin uusia näkökulmia valokuvauksen eri ominaisuuksista, saada ihmiset kiinnostumaan valokuvaustekniikoista sekä myydä kameroita ja niiden oheislaitteita. Halusimme painottaa harrastajakuvaajille, että alan ammattilaisten vinkeillä ja oikeilla välineillä kuka tahansa voi ottaa uskomattoman hienoja kuvia.
Kampanja toteutettiin yhdessä ulkoilma- ja toimintakuvaukseen erikoistuneen ammattikuvaajan Harri Tarvaisen ja hänen koiransa Kaffen kanssa. Harri oli kampanjan kuvaajaksi luonteva valinta, sillä hän jakaa Canonin arvomaailman: kaikkein tärkeintä on rohkaista jokaisen intoa valokuvaamiseen.
Avalon teki kampanjakonseptin seitsemään maahan Pohjoismaissa ja Baltian alueella. Kokonaisuus sisälsi Harrin valokuvausvinkkejä esittelevän landing pagen, sosiaalisen median kampanjan seitsemässä maassa, kohdennetun sähköpostin sekä useita instagram-postauksia Canon Nordicin ja Kaffen profiileissa.
Kaffe-postaukset olivat kolmen viikon aikana Canon Suomen kaikkien sosiaalisen median kanavien suosituimpia postauksia ja keräsivät keskimääräistä enemmän katselukertoja, klikkauksia ja reaktioita.
Seuraa kampanjan tähtiä Instagramissa: @harritarvainen @kaffegram
HELSINKI
Kanavaranta 3-7 E 24
00160 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu