Digitaalista lukitusta ja pääsynhallinnan ratkaisuja tarjoava iLOQ sai yhdessä Avalonin sekä tuotantoyhtiö NTRNZ:n kanssa Formula 1 -tähti Kimi Räikkösen vastaamaan faneja mietityttäviin kysymyksiin omalla kotisohvallaan, hyppäämään pommin uima-altaaseen sekä seikkailemaan sveitsiläisissä vuoristomaisemissa.
Kimi’s Keys to Success -kampanjan päätavoite oli parantaa iLOQin brändin tunnettuutta Keski-Euroopassa, Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.
Halusimme myös tuoda Kimistä esille puolia, joita suuri yleisö ei ole aikaisemmin hänestä nähnyt ja innostaa ihmisiä ympäri Euroopan kysymään Kimiltä kysymyksiä hänen elämästään.
Kampanja sisälsi viisi erillistä osiota, jotka muodostivat tarinallisen jatkumon. Jokainen kampanjaosio toimii myös itsenäisenä kokonaisuutenaan. Vahvasti sosiaalisen median toimenpiteisiin keskittynyt kampanja pyöri iLOQin Instagram-, YouTube-, Facebook- ja Twitter-kanavissa neljä kuukautta ja sisälsi myös jokaisen kohdemaan oman laskeutumissivun. Eri osioiden julkaisussa kiinnitettiin huomiota Formula 1 -kauden etenemiseen ja sille tärkeisiin päivämääriin.
Kampanjalle luotiin avaimet käteen -toteutusmalli, joka sisälsi konseptoinnin lisäksi kaiken luovan suunnittelun, sisällöntuotannon, kuvaukset ja kampanjasisältöihin liittyvän somehallinnoinnin kaikissa kanavissa. Kampanja toteutettiin osittain yhteistyössä ICOM-kumppanitoimistojen kanssa.
Kampanjamateriaaleja suunniteltaessa otettiin huomioon myös materiaalien jatkokäyttömahdollisuus muissa markkinointiviestinnällisissä yhteyksissä. Video- ja still-kuvaukset toteutettiin yhteistyössä tuotantoyhtiö NTRNZ:n kanssa neljän kuukauden aikana kolmessa Euroopan lokaatiossa ja muun muassa Belgiassa Kimin motocross-tallin tiloissa.
Kampanjasisällöt ovat tavoittaneet sosiaalisen median kanavissa 1,7 miljoonaa ihmistä.
Pääsimme hyvään vauhtiin jo ensimmäisten viikkojen aikana, kun tavoitimme parissa viikossa yli puoli miljoonaa ihmistä sosiaalisen median kautta. Tahti vain kiihtyi kampanjan edetessä. On ollut hienoa huomata, miten Kimi ja iLOQ kiinnostavat ihmisiä ja kuinka paljon uusia yhteydenottoja olemme jo saaneet. Yhteistyö Avalonin kanssa on ollut mutkatonta ja heidän työnsä laatuun on voinut todella luottaa”.
– Joni Lampinen, markkinointijohtaja, iLOQ
HELSINKI
Bulevardi 21 A
00180 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu