Case: iLOQ

Tie menestykseen käy digitaalisen pääsynhallinnan kautta

Digitaalista lukitusta ja pääsynhallinnan ratkaisuja tarjoava iLOQ sai yhdessä Avalonin sekä tuotantoyhtiö NTRNZ:n kanssa Formula 1 -tähti Kimi Räikkösen vastaamaan faneja mietityttäviin kysymyksiin omalla kotisohvallaan, hyppäämään pommin uima-altaaseen sekä seikkailemaan sveitsiläisissä vuoristomaisemissa.

Lähtökohta ja tavoitteet

Kimi’s Keys to Success -kampanjan päätavoite oli parantaa iLOQin brändin tunnettuutta Keski-Euroopassa, Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.

Halusimme myös tuoda Kimistä esille puolia, joita suuri yleisö ei ole aikaisemmin hänestä nähnyt ja innostaa ihmisiä ympäri Euroopan kysymään Kimiltä kysymyksiä hänen elämästään.

iLOQ - Case Kimi's Keys to Success -materiaaleja

Toteutus ja ratkaisut

Kampanja sisälsi viisi erillistä osiota, jotka muodostivat tarinallisen jatkumon. Jokainen kampanjaosio toimii myös itsenäisenä kokonaisuutenaan. Vahvasti sosiaalisen median toimenpiteisiin keskittynyt kampanja pyöri iLOQin Instagram-, YouTube-, Facebook- ja Twitter-kanavissa neljä kuukautta ja sisälsi myös jokaisen kohdemaan oman laskeutumissivun. Eri osioiden julkaisussa kiinnitettiin huomiota Formula 1 -kauden etenemiseen ja sille tärkeisiin päivämääriin.

Kampanjalle luotiin avaimet käteen -toteutusmalli, joka sisälsi konseptoinnin lisäksi kaiken luovan suunnittelun, sisällöntuotannon, kuvaukset ja kampanjasisältöihin liittyvän somehallinnoinnin kaikissa kanavissa. Kampanja toteutettiin osittain yhteistyössä ICOM-kumppanitoimistojen kanssa. 

Kampanjamateriaaleja suunniteltaessa otettiin huomioon myös materiaalien jatkokäyttömahdollisuus muissa markkinointiviestinnällisissä yhteyksissä. Video- ja still-kuvaukset toteutettiin yhteistyössä tuotantoyhtiö NTRNZ:n kanssa neljän kuukauden aikana kolmessa Euroopan lokaatiossa ja muun muassa Belgiassa Kimin motocross-tallin tiloissa.

Tulokset

Kampanjasisällöt ovat tavoittaneet sosiaalisen median kanavissa 1,7 miljoonaa ihmistä.

Pääsimme hyvään vauhtiin jo ensimmäisten viikkojen aikana, kun tavoitimme parissa viikossa yli puoli miljoonaa ihmistä sosiaalisen median kautta. Tahti vain kiihtyi kampanjan edetessä. On ollut hienoa huomata, miten Kimi ja iLOQ kiinnostavat ihmisiä ja kuinka paljon uusia yhteydenottoja olemme jo saaneet. Yhteistyö Avalonin kanssa on ollut mutkatonta ja heidän työnsä laatuun on voinut todella luottaa”.

 – Joni Lampinen, markkinointijohtaja, iLOQ

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

3stepIT

3stepIT:n ja Avalonin yhteistyön kulmakivinä ovat kokonaisvaltainen kumppanuus, strateginen sisällöntuotanto ja digitaalisten prosessien hiominen tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää