Pohjoista voimaa – sitä hyvää energiaa!
Oulun Sähkönmyynti Oy uudisti kuluttajille suunnatun sähkötuotevalikoimansa, ja tilasi Avalonilta niiden markkinointikonseptin ja lanseerauskampanjan. Lopputuloksena meistä kaikista löytyvä innostuksen kipinä, ”pohjoinen voima”, esiintyy erilaisten intohimonsa ääressä viihtyvien henkilöhahmojen kautta.
Tavoitteena oli lanseerata kuluttajille valtakunnallisesti uudet Oulun Sähkönmyynnin kuluttajatuotteet. Oulun Sähkönmyynti oli työstänyt valmiiksi kuusi erilaista persoonaa, jotka jalostuivat lopulta sähkötuotteiden henkilöitymiksi. Työnimenä kampanjalle käytettiin ”Pohjoista voimaa meille kaikille”.
Luova idea ”Pohjoista voimaa – Sitä hyvää energiaa” kuvaa sitä kaikista meistä löytyvää innostuksen kipinää, joka näkyy ihmisessä oman rakkaan harrastuksensa tai muun intohimonsa ääressä.
KONSEPTI:
Kun on Pohjoista voimaa, voi kutoa itselleen
kolme kilometriä pitkän kaulaliinan.
Tai juosta maratonin proteesilla.
Tai opetella kaikki kaupungin kadunnimet ulkoa.
Tai rakentaa itselleen uran NHL:ssä.
Tai syödä sata kiloa mämmiä.
Kun on Pohjoista voimaa, voi toteuttaa itseään ja elää täysillä!
Jokaiselle sähkötuotteelle toteutettiin oma tuotevideonsa, joissa esiintyi ihmisiä mielipuuhissaan, toteuttamassa itseään ja harrastamassa.
Kampanjasivusto keräsi runsaasti kävijöitä erityisesti Google-mainonnan myötä. Oulun Sähkönmyynti kertoo kampanjan aktivoineen asiakkaita kiitettävästi. He ovat saaneet merkittävän määrän uusia tarjous- ja soittopyyntöjä sekä asiakkaiden tekemiä sähkösopimuksia kampanjan myötä.
”Kampanjan taustalla oli aikaisemmin toteutettu sähkösopimustuotteiden uudistus. Uudet tuotteet haluttiin tuoda sekä nykyisten että uusien asiakkaiden tietoisuuteen. Mielestäni yhteistyöllä saavutimme onnistuneen lopputuloksen asiakasprofiilien esille tuomiseksi niinkin arkipäiväiseen asiaan kuin sähkösopimus. Videot ja hahmot kuvaavat onnistuneesti kunkin tuotteen tyypillistä asiakasprofiilia ja auttavat sekä asiakasta että meidän omaa henkilökuntaa ostamaan sekä myymään Suomen helpoin sähkösopimus juuri oikeaan tarpeeseen. Hahmojen perusteella olemme luoneet myös sisäiseen käyttöön materiaaleja, tuotekortteja, jotka auttavat meitä joka päiväisessä työssä niin asiakaspalvelussa, myynnissä kuin markkinoinnissakin,” Oulun Energian markkinointipäällikkö Marika Ilmola kuvailee kampanjan tavoitteita ja toteutusta.
Eikä kampanja tähän pääty, vaan nyt kehitetty Pohjoista voimaa, sitä hyvää energiaa -konsepti on jatkuva markkinoinnin työkalu Oulun Sähkönmyynnille. Kampanjaan toteutettuja videoita ja hahmoja voidaan hyödyntää markkinoinnin vuosikellon mukaisesti jatkossakin, ja konsepti taipuu joustavasti jatkototeutuksiin myös tulevaisuuden markkinointikampanjoihin.
Avalon on toiminut Oulun Energia -konsernin markkinointikumppanina jo useiden vuosien ajan. Kampanjoiden lisäksi olemme päässeet tekemään useamman vuosikertomuksen ja erilaisia näkyvyystoteutuksia.
HELSINKI
Bulevardi 21 A
00180 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu