Avalonin pitkäaikaisen asiakkaan Antellin syksy 2019 kului vauhdikkaissa merkeissä, kun vuoden loppupuoliskolla toteutettiin uusi herkullinen markkinointikampanja joka kuukausi. Mukaan mahtui värikkäitä ja leikitteleviä konsepteja korvapuusteista aina Kreikkaan saakka.
Jokaiselle syksyn kampanjateemalle päätettiin luoda vahvasti omanlaisensa visuaalinen ilme, joka on kuitenkin tunnistettavasti myös taattua Antell-brändiä.
Antellin asiakkaita haluttiin aktivoida etenkin sosiaalisessa mediassa, ja somekampanjoiden yhteydessä järjestettiin arvontoja, kyselyjä ja muuta pientä hauskaa syksyä piristämään. Päätavoitteena oli lisätä Antellin somekanavien seuraajamääriä, tuoda tutuksi Antellin erilaisia teemaviikkoja sekä lisätä tietoisuutta Antellista monipuolisena ravintola-alan toimijana.
Kampanjakonseptit, luova suunnittelu, printti- ja digimateriaalien toteutus sekä sosiaalisen median toimenpiteet hoidettiin kokonaan Avalonin toimesta.
Syksyn starttasi koko elokuun kestänyt aamiaiskampanja, jolla haluttiin tutustuttaa asiakkaat Antellin maukkaaseen aamupalapakettiin ja edistää sen myyntiä. Kampanjakokonaisuuteen kuului näyttävien ravintolamateriaalien lisäksi sosiaalisen median aktivointeja ja arvontoja Facebookissa ja Instagramissa.
Syyskuussa Antellilla vietettiin Hävikkiviikkoa. Ravintolamateriaaleissa, Antellin sivuston artikkelissa ja sosiaalisen median kampanjassa kerrottiin muun muassa Antellin omista tavoista vähentää hävikkiä sekä innostettiin asiakkaita kiinnittämään hävikin vähentämiseen huomiota myös kotona infografiikan avulla. Kampanja näkyi Antellin somekanavissa virallisen Hävikkiviikon lisäksi myös pitkin syyskuuta.
Lokakuun alun Korvapuustipäivä keskittyi kanelipullan tuoksun tuomiseen sekä koteihin, että toimistoon. Korvapuusteilla sai herkutella myös pirtein julistein koristelluissa Antellin ravintoloissa.
Lokakuun lopussa vietettiin Reilun kaupan viikkoa, jonka aikana tuotiin esille Antellin käyttämiä Reilun kaupan tuotteita sekä ravintola- että digimateriaaleissa.
Marraskuussa valoa pimeyteen toi puolestaan kreikkalaisia makuja ja visuaalisia elementtejä yhdistellyt Kreikka-viikko, joka näkyi etenkin ravintoloiden visuaalisessa ilmeessä.
Syksyn ja koko vuoden kruunasi tietenkin joulu ja sen ympärille suunniteltu kampanjakokonaisuus. Kampanjan johtotähtenä oli itte tehdyn joulun tuominen joka kotiin Antellin Hope-yhteistyön merkeissä. Jouluisella laskeutumissivulla pääsi katselemaan lämminhenkistä animaatiota sekä tutustumaan erilaisiin tapoihin lahjoittaa Hopelle. Kuusi viikkoa kestäneessä sosiaalisen median kampanjassa ja ravintoloiden printtimateriaaleissa kannustettiin etenkin joulumielen jakamiseen - sekä tietenkin jouluiseen herkutteluun.
Kampanjoilla on tavoitettu satoja tuhansia silmäpareja ja niiden avulla Antellin Facebook-sivujen seuraajamäärä nousi yli tuhannella uudella käyttäjällä.
Joulukampanjan avulla Antell sai kerättyä Hopen hyväntekeväisyyspottiin 2 000 €.
Kampanjamme saivat paljon huomioarvoa. Henkilöstöravintolat ovat muuttuneet kuluttajien mielissä ruokaloista viihtyisiksi lounasravintoloiksi. Ilo ja leikkisyys kampanjoissamme puhutteli asiakkaitamme”
– Minna Lindh, markkinoinnin projektipäällikkö, Antell
HELSINKI
Kanavaranta 3-7 E 24
00160 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu