Case-Antell-1

Case: Syksy Antellilla

Väriä, leikkisyyttä ja iloa syksyn markkinointikampanjoihin!

Avalonin pitkäaikaisen asiakkaan Antellin syksy 2019 kului vauhdikkaissa merkeissä, kun vuoden loppupuoliskolla toteutettiin uusi herkullinen markkinointikampanja joka kuukausi. Mukaan mahtui värikkäitä ja leikitteleviä konsepteja korvapuusteista aina Kreikkaan saakka.

Lähtökohta ja tavoitteet

Jokaiselle syksyn kampanjateemalle päätettiin luoda vahvasti omanlaisensa visuaalinen ilme, joka on kuitenkin tunnistettavasti myös taattua Antell-brändiä.

Antellin asiakkaita haluttiin aktivoida etenkin sosiaalisessa mediassa, ja somekampanjoiden yhteydessä järjestettiin arvontoja, kyselyjä ja muuta pientä hauskaa syksyä piristämään. Päätavoitteena oli lisätä Antellin somekanavien seuraajamääriä, tuoda tutuksi Antellin erilaisia teemaviikkoja sekä lisätä tietoisuutta Antellista monipuolisena ravintola-alan toimijana.

 

Toteutus ja ratkaisut

Kampanjakonseptit, luova suunnittelu, printti- ja digimateriaalien toteutus sekä sosiaalisen median toimenpiteet hoidettiin kokonaan Avalonin toimesta.

 

Syksyn starttasi koko elokuun kestänyt aamiaiskampanja, jolla haluttiin tutustuttaa asiakkaat Antellin maukkaaseen aamupalapakettiin ja edistää sen myyntiä. Kampanjakokonaisuuteen kuului näyttävien ravintolamateriaalien lisäksi sosiaalisen median aktivointeja ja arvontoja Facebookissa ja Instagramissa.

Antell-aamupalakampanja

 

Syyskuussa Antellilla vietettiin Hävikkiviikkoa. Ravintolamateriaaleissa, Antellin sivuston artikkelissa ja sosiaalisen median kampanjassa kerrottiin muun muassa Antellin omista tavoista vähentää hävikkiä sekä innostettiin asiakkaita kiinnittämään hävikin vähentämiseen huomiota myös kotona infografiikan avulla. Kampanja näkyi Antellin somekanavissa virallisen Hävikkiviikon lisäksi myös pitkin syyskuuta.

Antell-Havikkiviikkokampanja-1

Lokakuun alun Korvapuustipäivä keskittyi kanelipullan tuoksun tuomiseen sekä koteihin, että toimistoon. Korvapuusteilla sai herkutella myös pirtein julistein koristelluissa Antellin ravintoloissa. 

Antell-Korvapuustikampanja

Lokakuun lopussa vietettiin Reilun kaupan viikkoa, jonka aikana tuotiin esille Antellin käyttämiä Reilun kaupan tuotteita sekä ravintola- että digimateriaaleissa.

Antell-Reilunkaupanviikko-1

Marraskuussa valoa pimeyteen toi puolestaan kreikkalaisia makuja ja visuaalisia elementtejä yhdistellyt Kreikka-viikko, joka näkyi etenkin ravintoloiden visuaalisessa ilmeessä.

Antell-Kreikkaviikko

Syksyn ja koko vuoden kruunasi tietenkin joulu ja sen ympärille suunniteltu kampanjakokonaisuus. Kampanjan johtotähtenä oli itte tehdyn joulun tuominen joka kotiin Antellin Hope-yhteistyön merkeissä. Jouluisella laskeutumissivulla pääsi katselemaan lämminhenkistä animaatiota sekä tutustumaan erilaisiin tapoihin lahjoittaa Hopelle. Kuusi viikkoa kestäneessä sosiaalisen median kampanjassa ja ravintoloiden printtimateriaaleissa kannustettiin etenkin joulumielen jakamiseen - sekä tietenkin jouluiseen herkutteluun.


Antell-Joulukampanja

Antell_joulupipari_Youtube_FHD

 

Tulokset

Kampanjoilla on tavoitettu satoja tuhansia silmäpareja ja niiden avulla Antellin Facebook-sivujen seuraajamäärä nousi yli tuhannella uudella käyttäjällä.

Joulukampanjan avulla Antell sai kerättyä Hopen hyväntekeväisyyspottiin 2 000 €.

Kampanjamme saivat paljon huomioarvoa. Henkilöstöravintolat ovat muuttuneet kuluttajien mielissä ruokaloista viihtyisiksi lounasravintoloiksi. Ilo ja leikkisyys kampanjoissamme puhutteli asiakkaitamme”

 – Minna Lindh, markkinoinnin projektipäällikkö, Antell

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

3stepIT

3stepIT:n ja Avalonin yhteistyön kulmakivinä ovat kokonaisvaltainen kumppanuus, strateginen sisällöntuotanto ja digitaalisten prosessien hiominen tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää