Asiakkaallamme 3stepIT:llä on monivuotinen ympäristövastuullisuusprojekti, johon he toivoivat meiltä vuonna 2019 uutta sisältökonseptia. Suunnittelimme ja toteutimme konsernin pohjoismaisille toimipisteille yhteisen, sosiaalisessa mediassa jalkautettavan videokampanjan.
3stepIT Suomea ja koko konsernia edustavalla videolla konsernin toimitusjohtaja Carmen Ene kertoo Walk the Talk -ohjelmasta sekä esittelee Suomen ympäristötempausta:
Ruotsissa kolmesteppiläiset pyrkivät optimoimaan sähkönkulutusta. Kurkkaa videolta, kuinka Pontus pyrkii energiatehokkuuteen sammuttamalla valot ja laitteet, joita ei tarvita:
Suunnittelimme kampanjan, jonka keskiössä 3stepIT:n pohjoismaisten toimipisteiden paikallisia ekotekoja esittelevät vauhdikkaat videot. Kokonaisuuteen sisältyi videoiden sisältöideat, käsikirjoitukset, kuvaukset ja spiikkien nauhoittaminen, sekä videoiden editointi ja tekstittäminen.
Rakensimme videoiden ympärille useaa some-alustaa hyödyntävän sosiaalisen median kampanjan, jonka ajankohtana oli vuonna 2019 loka- ja marraskuun vaihteeseen sijoittunut kaupunkien kiertotalousajattelua ajava Circular Cities Week. Viikon alussa liikkeelle laitettiin tiiseripostaus ja sen perään Helsingin-toimipisteessä kuvattu video, joka käsitteli sekä toimipisteen ekotekoa että koko konsernin ympäristövastuuagendaa. Näitä seurasivat Ruotsin, Norjan ja Tanskan -toimipisteiden videot, kukin eri päivänä.
Videoiden ääniraita oli nauhoitettu paikallisella kielellä, mutta kaikki videot tekstitettiin, kuten sosiaalisessa mediassa on suositeltavaa. Videoiden saatetekstit laadimme suomeksi ja englanniksi, jotta 3stepIT:n eri maiden sosiaalisen median tilien haltijat saattoivat hyödyntää niitä suoraan, kääntää paikalliselle kielelle tai adaptoida mielensä mukaan.
Norjalaiset liputtavat ympäristöystävällisemmän työmatkustamisen puolesta. Katso kuinka ekologisesti Geir, Marte, Lars ja Farshid matkustavat työpaikan ja kodin välillä:
Sosiaalisen median avulla ekotekoihin kannustava kampanjaviesti tavoitti laajan yleisön sekä 3stepIT:n työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden yhtistyökumppanien keskuudessa. Videoista pidettiin paljon, ja ne ilahduttivat niin kussakin toimipisteissä työskentelevää henkilöstöä, että heidän lähipiiriään ja 3stepIT:n asiakkaita ja kumppaneita.
Sisäisesti kampanja herätti positiivista fiilistä. Erityisesti tykättiin videoiden kuvaustyylistä ja laadusta.
– Kati Lindholm, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 3 Step IT Oy
HELSINKI
Bulevardi 21 A
00180 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu