Walk the Talk -ekotempaus sosiaalisessa mediassa

EKOTEKOJA ESITTELEVÄ VIDEOKAMPANJA SOSIAALISEEN MEDIAAN

Asiakkaallamme 3stepIT:llä on monivuotinen ympäristövastuullisuusprojekti, johon he toivoivat meiltä vuonna 2019 uutta sisältökonseptia. Suunnittelimme ja toteutimme konsernin pohjoismaisille toimipisteille yhteisen, sosiaalisessa mediassa jalkautettavan videokampanjan.

3stepIT Suomea ja koko konsernia edustavalla videolla konsernin toimitusjohtaja Carmen Ene kertoo Walk the Talk -ohjelmasta sekä esittelee Suomen ympäristötempausta: 

 

3stepIT_WtT_Helsinki

 

Ruotsissa kolmesteppiläiset pyrkivät optimoimaan sähkönkulutusta. Kurkkaa videolta, kuinka Pontus pyrkii energiatehokkuuteen sammuttamalla valot ja laitteet, joita ei tarvita:

 

3stepIT_WtT_Stockholm

Lähtökohta ja tavoitteet

Vastuullisena IT-toimijana tunnettu 3stepIT haluaa toimia vastuullisesti itse ja näyttää esimerkkiä myös muille. Konsernin vastuullisuusohjelma koostuu useista pitkäaikaisista kehityshankkeista sekä pienemmistä maa- ja toimipistekohtaisesti toteutetuista projekteista.

Aiempina vuosina ”Walk the Talk” oli toteutettu yrityksen sisäisinä ekotempauksina, jossa henkilöstön edustajat saivat ideoida uusia ekotekoja koko yritykselle. Nyt sisäisesti valtavaa innostusta aiheuttanut tempaus haluttiin esitellä myös ulkoisille sidosryhmille. Ideana on näyttää esimerkkiä siitä, kuinka pienetkin muutokset arjen käytännöissä saavat aikaan ympäristön kannalta merkittäviä vaikutuksia – ja inspiroida muitakin yrityksiä tarkistamaan omia käytäntöjään ympäristönäkökulmista.
 
3stepIT:n Tanskan toimistossa panostetaan kierrättämiseen. Katso videolta, kuinka paperit, pullot, ja paristot löytävät oikean paikan: 
 
3stepIT_WtT_Copenhagen

Toteutus ja ratkaisut

Suunnittelimme kampanjan, jonka keskiössä 3stepIT:n pohjoismaisten toimipisteiden paikallisia ekotekoja esittelevät vauhdikkaat videot. Kokonaisuuteen sisältyi videoiden sisältöideat, käsikirjoitukset, kuvaukset ja spiikkien nauhoittaminen, sekä videoiden editointi ja tekstittäminen.

Rakensimme videoiden ympärille useaa some-alustaa hyödyntävän sosiaalisen median kampanjan, jonka ajankohtana oli vuonna 2019 loka- ja marraskuun vaihteeseen sijoittunut kaupunkien kiertotalousajattelua ajava Circular Cities Week. Viikon alussa liikkeelle laitettiin tiiseripostaus ja sen perään Helsingin-toimipisteessä kuvattu video, joka käsitteli sekä toimipisteen ekotekoa että koko konsernin ympäristövastuuagendaa. Näitä seurasivat Ruotsin, Norjan ja Tanskan -toimipisteiden videot, kukin eri päivänä.

Videoiden ääniraita oli nauhoitettu paikallisella kielellä, mutta kaikki videot tekstitettiin, kuten sosiaalisessa mediassa on suositeltavaa. Videoiden saatetekstit laadimme suomeksi ja englanniksi, jotta 3stepIT:n eri maiden sosiaalisen median tilien haltijat saattoivat hyödyntää niitä suoraan, kääntää paikalliselle kielelle tai adaptoida mielensä mukaan.

Norjalaiset liputtavat ympäristöystävällisemmän työmatkustamisen puolesta. Katso kuinka ekologisesti Geir, Marte, Lars ja Farshid matkustavat työpaikan ja kodin välillä:

 

3stepIT_WtT_Oslo

Tulokset

Sosiaalisen median avulla ekotekoihin kannustava kampanjaviesti tavoitti laajan yleisön sekä 3stepIT:n työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden yhtistyökumppanien keskuudessa. Videoista pidettiin paljon, ja ne ilahduttivat niin kussakin toimipisteissä työskentelevää henkilöstöä, että heidän lähipiiriään ja 3stepIT:n asiakkaita ja kumppaneita.  

 

Sisäisesti kampanja herätti positiivista fiilistä. Erityisesti tykättiin videoiden kuvaustyylistä ja laadusta. 

– Kati Lindholm, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 3 Step IT Oy

HEEROS

Meillä tehdään taloushallinnon sankareita! Sen ajatuksen kanssa ryhdyimme uudistamaan Heeroksen brändiä ja nyt taloushallinnon ohjelmistoja tarjoava edelläkävijä on huippuiskussa. 


Lue lisää

CANON KAFFEGRAM

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin ja valokuvaaja Harri Tarvaisen kanssa. 


Lue lisää

LEVI SKI RESORT

Levi Ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Rakensimme rinneyhtiön palveluista ja käytössä olevista teknologioista selkeän, keskitetyn digitaalisen kokonaisuuden. 


Lue lisää

3stepIT

3stepIT:n ja Avalonin yhteistyön kulmakivinä ovat kokonaisvaltainen kumppanuus, strateginen sisällöntuotanto ja digitaalisten prosessien hiominen tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.


Lue lisää

FÖÖNI

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien kasvaville kävijävirroille sekä vankan pohjan liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille. 


Lue lisää

SPECTRAL ENGINES

Spectral Enginesin kansainvälinen tarina sai lentävän lähdön, kun Avalon rakensi yritykselle vahvan brändin sekä uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä tukemaan kasvuyrityksen menestystä. 


Lue lisää