Pete Laakso, CEO

Asiakkaalla on rekisterissään kolmesataa prospektin kontaktia, joista sata pitäisi saada osallistumaan tilaisuuteen. Siis joka kolmas. Miten tämä muka voi onnistua?

 

Tarkkaan harkitulla kampanjakokonaisuudella, kohdennuksella ja laadukkailla sisällöillä, eli Account Based Marketingin avulla.

Aloitetaan kuitenkin alusta eli kerrataan ensin, että mitä se Account Based Marketing oikein on?

Yksinkertaistettuna kyse on siitä, että markkinoinnin (ja yhä enenevissä määrin myös perinteisesti asiallisemman ja kylmemmän B2B-markkinoinnin) maailmassa kaivataan henkilökohtaisempia kontakteja. Massapostitusten sijaan asiakkaat haluavat vain heille kohdistettuja, mielenkiintoisesti personoituja sisältöjä. Myös bisnespäättäjä haluaa tuntea olevansa erityinen. Account Based Marketing tarjoaa tähän erinomaisen mahdollisuuden.

Account Based Marketing yhdistää inbound- ja outbound-markkinoinnin parhaat puolet. Se on monikanavaista, tarkkaan kohdennettua markkinointia, jonka kohderyhmäksi valitaan vain ne yritykset, jotka todella halutaan asiakkaiksi. ABM:n tavoite on kasvattaa myyntiä harvoissa ja huolella valikoiduissa asiakkuuksissa tai asiakassegmenteissä, ja saada ne reagoimaan markkinointiviesteihin halutulla tavalla. Yksittäistä yritystä tai pientä must-have asiakasjoukkoa lähestytään siis kuin kokonaista markkinaa, mutta erityisen harkiten suunnitelluilla kokonaisuuksilla ja toimilla.

 

Mutta miten saimme joka kolmannen kontaktin osallistumaan tärkeään tapahtumaan?

Luomalla kokonaisvaltaisen, monikanavaisen kokemuksen, joka herätti tunteita (ja maistui hyvältä).

Asiakkaallamme oli siis tarve saada sata määriteltyä must-have asiakasta tilaisuuteensa. Lähtökohta oli erityisen haastava, sillä kolmensadan määritellyn asiakkaan rekisteristä piti saada herätettyä jopa joka kolmannen mielenkiinto, ja saada heidät myös varaamaan aika yhteiseen tapaamiseen ja tilaisuuteen.

Toteutimme tämän tarkkaan valittujen yritysten ylimmälle johdolle personoidulla kampanjalla, joka lähti käyntiin johtajille toimitetuilla suklaarasioilla. Pakkaus ei ensisilmäykseltä sisältänyt ainuttakaan vinkkiä mistä oli kyse – vasta suklaakonvehtien alle oli piilotettu QR-koodi sekä nettiosoite. Koodi ja linkki johtivat kyseiselle henkilölle hänen yrityksensä ilmeellä brändätylle landing pagelle, jossa kerrottiin, miten juuri heidän yritystään voitaisiin auttaa toteuttamaan heidän visionsa ja strategiansa.

Henkilökohtaisella landing pagella oli myös kalenteri, johon päättäjille oli ehdotettu valmiita tapaamisaikoja sekä lupaus, että tapaamisessa esitettäisiin hänen yritystään koskeva valmis ratkaisuehdotus tavoitteiden saavuttamiseksi sekä täysin eksklusiivisia palveluja juuri heidän tarpeisiinsa nyt ja tulevaisuudessa.

Tavoitteenamme oli siis pelkistä palveluista ja lupauksista puhumisen sijaan tarjota WOW-efekti jokaiselle, joka kuului kampanjamme kohderyhmään – ja onnistuimme siinä. Joka kolmas ilmoittautui asiakkaamme tapahtumaan.

 

Miksei teidän yrityksessänne kokeiltaisi Account Based Marketingia?

Onko yrityksenne tuote haastava ja isoja kauppoja pitäisi saada aikaan, mutta markkinointiviestit eivät oikein tunnu menevän läpi? Haluaisitteko juuri tietyn firman asiakkaaksenne, mutta ette oikein tiedä mitä tehdä?

Mitä, jos luotaisiinkin teille oma ABM-kampanjakokonaisuus? Meillä on huimasti ideoita, kykyä ja intoa monenlaiseen markkinointiin. Jos edellä annettu esimerkki tuntui inspiroivalta, ota yhteyttä!

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *