Ikäihmisten hyvästä hoivasta on ilo viestiä

avalon_blogikuva_pohja_wilhelmiina_v3

Asumispalvelukeskus Wilhelmiina lähti alkukeväästä kehittämään viestintäänsä ja elämäniloista tapaansa kertoa itsestään sosiaalisessa mediassa. Kumppaniksi ja avuksi työhön valittiin Avalon.

Helsingin Pikku Huopalahdessa sijaitseva Wilhelmiina on yksilöllisyyttä arvostava lämminhenkinen palvelukoti, jossa ikäihmiset ja muistisairaat saavat tarvittaessa huolenpitoa ympäri vuorokauden. Miina Sillanpään Säätiön omistaman Wilhelmiinan tehtävänä on mahdollistaa ikäihmisille hyvä ja turvallinen arki sekä merkityksellinen elämä.

Wilhelmiinan viestinnän kehittämisen tavoitteena oli lisätä laadukkaiden asumis- ja hoivapalvelujen tunnettuutta sekä tarjota asukkaiden omaisille, mahdollisille uusille asiakkaille sekä sidosryhmille entistä enemmän tietoa ja asiaa ikäihmisten arjesta. Markkinointitoimisto Avalon lähti mukaan terävöittämään Wilhelmiinan viestintäkonseptia ja tapaa kommunikoida.

Sisällön kehittämisen näkökulmasta tärkeimmiksi kohderyhmiksi nousivat nykyisten sekä tulevien asukkaiden omaiset. Tämän ryhmän tarpeet haluttiin huomioida entistä paremmin ja Wilhelmiinan tapahtumien sekä asukkaiden menojen jakamiseen valjastettiin mm. Facebook.

”Tämä on ollut silmiä avaava ja hieno työkokonaisuus, sillä ikäihmisten asumiseen ei tule kiinnitettyä huomiota ennen kuin asia koskee itseään tai läheistään. Ja vaikkei asukkaiden joukossa ole tuttuja, on mahtava seurata postauksia ja nähdä, että Wilhelmiinassa ikä on tosiaan vain iloinen numero. Ei innostumisen, uuden kokemisen ja hyvän elämän este”, kiteyttää Avalonin Kati Lanu.

Lisätietoa Wilhelmiinan asumisvaihtoehdoista ja palveluista löytyy osoitteesta wilhelmiina.fi.