Avalon Kaikille kone -kampanjan markkinointiviestinnästä
< Takaisin listaukseen

Avalon vastaa koululaisten tasa-arvoisia etäoppimismahdollisuuksia edistävän Kaikille kone -kampanjan markkinointiviestinnästä

31.03.2020

Avalon on ylpeänä mukana tänään 31.3.2020 käynnistyvässä Kaikille kone -kampanjassa ja aiempaa suuremmassa roolissa vastaten kampanjan sanomasta ja visuaalisesta ilmeestä.

Tänä keväänä koronavirus on aiheuttanut poikkeustilan, jossa etäopiskelu on suurimmalle osalle koululaisia ainoa mahdollinen opiskelumuoto. Etäopiskelu – tehtävien vastaanottaminen ja palauttaminen sekä vuoropuhelu opettajan kanssa – edellyttää toimivaa teknologiaa ja ne oppilaat, joilla ei ole käytössään tietokonetta ovat epätasa-arvoisessa asemassa.

”Kampanja, joka haastaa yritykset lahjoittamaan käytetyt tietokoneet koululaisille, on tänä vuonna ajankohtaisempi kuin koskaan ennen. Siksi halusimme nostaa tasa-arvoisen etäopiskelun mahdollistamisen kampanjan kärkiviestiksi. Se näkyy sekä uudistetulla kampanjasivustolla, suunnittelemissamme sähköpostiviesteissä että sosiaalisen median nostoissa, joilla yritykset voivat haastaa muita mukaan kampanjaan,” kertoo Pete Laakso, Avalonin toimitusjohtaja.

Avalon uudisti selkeän ja raikkaan kampanjasivuston, joka kertoo mistä kampanjassa on kyse ja jonka kautta yritykset voivat ilmoittautua mukaan kampanjaan. Suunnittelun johtavana ajatuksena oli se, että tasa-arvoisten oppimismahdollisuudet ovat kaikkien perusoikeus. Yleishyödyllisistä kampanjoista poiketen kampanjan visuaalinen ilme on tarkoituksella toiveikas ja energinen, sillä synkeyttä ja surkuttelua on maailmassa jo liikaa.

”Koska tilanne sekä kodeissa että yrityksissä on tänä keväänä vaikea ja uutiset ovat täynnä murheellista luettavaa, tuntuu hienolta olla mukana viemässä eteenpäin tätä tärkeää sanomaa ja tarjota yrityksille konkreettinen keino vaikuttaa positiivisesti nuorten tulevaisuuteen,” kertoo markkinointistrategi, senior copywriter Kristina Lindfors Avalonilta.

Kaikille kone -hankkeessa on Avalonin lisäksi talkoohengessä mukana joukko teknologiayrityksiä, kuten 3stepIT ja Microsoft sekä yhteiskunnan toimijoita, mm. Kotimaanapu. Sen suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Lisätietoja kampanjasta osoitteessa: kaikillekone.fi.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Petri Laakso, toimitusjohtaja, asiakkuusjohtaja, Avalon Oy
Puh. 0400 863 007, s-posti: pete.laakso@avalon.fi

Kuvat ja muut materiaalit medialle ladattavissa täältä.


Avalon Oy on vuonna 1994 perustettu markkinointitoimisto, jonka erikoisosaaminen keskittyy kokonaisvaltaisen markkinoinnin suunnitteluun, teknologian ja modernin myyntityön yhdistämiseen sekä verkkopalveluiden ja mobiilisovellusten kehittämiseen jatkuvana palveluna.
Yritys työllistää 34 markkinoinnin asiantuntijaa Oulussa ja Helsingissä.

Topics: Uutiset

Pete Laakso
CEO

Kiinnostaako markkinoinnin maailma teoriassa ja käytännössä?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaat juttumme suoraan sähköpostiisi.

 

Tilaa uutiskirje