nopeammin_korkeammalle_voimakkaammin_paakuva
< Takaisin listaukseen

Nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin!

29.05.2015

Sohvaperunaksi ei kannata markkinoinnissakaan jäädä, ja oman tekemisen kehittäminen on varmasti kaikille jo itsestäänselvyys.

Meiltä markkinoinnin tekijöiltä vaaditaan jatkuvasti yhä vakuuttavampia ponnistuksia ja tehokkaampaa tekemistä. Markkinointiviestintä muuttaa muotoaan kuluttajien siirtyessä ennennäkemättömän nopeasti tuoreimman kiinnostavan asian ja sisällön perään.

Seuraava asiakastamme kiinnostava syötti on vain klikkauksen päässä, eikä hänellä ole tarvetta jäädä odottamaan meitä – varsinkaan, jos tuottamamme sisältö ei ole juuri häntä kiinnostavaa, hänen tarpeisiinsa ja ostopolkunsa vaiheeseen täsmäävää ja kaiken lisäksi riittävän laadukasta.

Sohvaperunaksi ei tarvitse jäädä, ja oman tekemisen kehittäminen on varmasti kaikille jo itsestäänselvyys. Jos kuitenkin tuntuu, että markkinointisi ei kehity haluttuun suuntaan ponnisteluistasi huolimatta, voit hyödyntää tilannetta pohtiessasi vaikkapa erään liikunnan ammattilaisen tekemää listausta. Alkuperäinen teksti käsittelee lihaskuntoharjoittelua, mutta mielestäni sopii hieman muokattuna vallan mainiosti myös markkinointiviestinnän muskelinkehitykseen!

Miksi en kehity haluamaani suuntaan?

1. Harjoittelet ilman ohjelmaa tai tavoitetta.
Markkinoit ilman suunnitelmaa tai tavoitetta. Mitä, missä, miksi, kenelle, milloin, minkä vuoksi?

2. Harjoittelet epäsäännöllisesti / pidät taukoa salilta.
Markkinoit epäsäännöllisesti tai pidät määräämättömän pituisia huilitaukoja.

3. Harjoittelet vääränlaisella ohjelmalla. * tai treenaat samalla ohjelmalla liian pitkään
Markkinoit esim. samalla sabluunalla liian pitkään tai liian laajalle kohderyhmälle. Tee suunnitelma ja pysy siinä – mutta älä myöskään pelkää muuttaa sitä tarvittaessa!

4. Yli- tai aliarvioit sarjapainosi ja temmon merkityksen.
Yli- tai aliarvioit käyttämäsi resurssit ja panostusten merkityksen. Onko mittaaminen kunnossa? Miten tarkasti olet määritellyt tavoitteet ja mittarit niiden seuraamiseen? Onko sinulla riittävästi tekijöitä tai budjettia toteutuksen läpivientiin?

5. Yli- tai aliarvioit sarjatauot.
Kts. kohta 6.

6. Lepäät liian vähän. (treenaat liikaa)
Hukutat vastaanottajat viesteihisi, sen sijaan, että pohtisit millainen sisältö aidosti puhuttelisi heitä.

7. Ruokavaliosi ei tue tavoitteita.
Käytettävissäsi olevat resurssit ovat väärin mitoitetut tai niitä hyödynnetään tehottomasti.

8. Suosit liikaa eristäviä liikkeitä.
Suosit liikaa yksittäisiä kanavia tai toimenpiteitä. Kanava- ja keinovalikoimaa kannattaa arvioida kriittisesti, ja pohtia niiden käyttöä asiakkaan ostopolun eri vaiheissa.

9. Et näe hyvinvoinnin kokonaiskuvaa selkeästi. * Perusasiat kuntoon; jos liikkuvuus on heikolla mallilla tai lihakset ovat epätasapainossa, korjaa ne, ennen kuin alat kolistelemaan isompia rautoja.
Et näe markkinoinnin kokonaiskuvaa selkeästi. Mittaa, testaa, kokeile, mieti mikä asiakkaan kannalta on paras tapa ja aika saada hänelle toimittamaasi sisältöä.

10. Et keskity tarpeeksi. (pois se facettaminen salin ajaksi :D)
Tehdäänhän oikeita asioita oikeaan aikaan, oikealla tavalla ja oikealle vastaanottajalle?

Tuntuuko että markkinoinnin treeniohjelmasi kaipaa päivitystä? Kutsu meidät sparrausavuksi, ota yhteyttä!

Topics: blogi, markkinointiviestintä, mittarit, ostopolku, resurssit

Nina Taipaleenmäki

Kiinnostaako markkinoinnin maailma teoriassa ja käytännössä?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaat juttumme suoraan sähköpostiisi.

 

Tilaa uutiskirje