Onko markkinoinnin suunta (edelleen) hukassa?
< Takaisin listaukseen

Onko markkinoinnin suunta (edelleen) hukassa?

29.04.2020

Kehotin edellisessä blogissani meditoimaan ja keskittymään olennaiseen niin elämässä kuin markkinoinnissa. Nyt seuraa jatko-osa, jonka tarkoitus olisi johdattaa itsenäisesti eteenpäin ne, jotka eivät kaivanneet apua markkinointitoimenpiteidensä ja -viestiensä keskittämiseen.

Korona-aika on muuttanut monia totuttuja rutiineja. Itselläni viikoittainen jooga on muuttunut päivittäiseksi, minkä lisäksi käveleminen on syrjäyttänyt juoksemisen. Koska nythän ei ole kiire mihinkään! Kävelylenkeillä olen yllättäen hylännyt musiikin ja lähtenyt tutustumaan podcastien maailmaan. Olen hylännyt enemmän sarjoja kuin bingettänyt, mutta suosikkien joukkoon on salaa hiipinyt Yoga Pose -podcast.

Loikkaus tieteen ja teknologian maailmasta kehon ja mielen syövereihin on ollut hieman hämmentävä, mutta suhtaudun pelottavan avoimesti moneen uuteen asiaan juuri nyt… Ehkä huomaat itsessäsi saman piirteen? Kun kaikki elämässä heittää häränpyllyä, on helpompi heittäytyä mukaan kuin haroa vastaan.

Yllä mainitsemastani sarjasta löytyy ohjattu kävelymeditaatio* niille, jotka sellaisia kaipaavat (viitaten edelliseen blogiini). Ja samasta paikasta on siis peräisin tämänkertaisen blogikirjoitukseni ydinajatus**: kun tunnistat tarpeen muutokselle, aktivoi aivosi. Ja tämä aktivointi tapahtuu esittämällä itsellesi hyvin spesifejä kysymyksiä.

Tämä perustuu tieteelliseen tosiasiaan: pelkkä halu muuttaa asioita ei riitä muuttamaan mitään. Toiveiden, haaveiden ja pyrkimysten kirjoittaminen muistiin ei sekään vielä muuta mitään. Aivot on sen sijaan opetettu vastaamaan kysymyksiin ja etsimään ratkaisuja aktiivisesti.

Älä siis odota, että mikään muuttuu, vaikka toistaisit sata kertaa, että nyt kyllä ryhdyt tekemään tuloksekkaampaa markkinointia. Kysy sen sijaan itseltäsi, mitä sinun pitää muuttaa, jotta markkinointisi olisi jatkossa tehokkaampaa.

Älä odota pikaista valaistumista. Äläkä pakota itseäsi vastaamaan heti, jotta asia olisi nopeasti hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Anna aivoillesi aikaa. Voit hyvin lähteä kysymyksen kanssa kävelylle, juoksu- tai pyörälenkille, jos se on sinun juttusi. Miksei vaikka melomaan?

Vähitellen huomaat, kuinka aivosi raksuttavat. Hiljaa, mutta varmasti, ne etsivät vastausta kysymykseesi. Ehkä tarvitset uuden markkinointikumppanin? Ehkä tehokkaampaa automaatiojärjestelmää? Ehkä vain lisäkäsiä? Tai voi olla, että on aika kokonaan muuttaa tapa, jolla olet tehnyt markkinointia ja astua modernin markkinoinnin maailmaan?

Jos sinulla ei kuitenkaan ole aikaa odottaa vastausta tai et sittenkään halua jäädä painimaan kysymyksesi kanssa yksin, voit ottaa meihin yhteyttä. Me ehdotamme mielellämme kokemukseen ja asiantuntemukseen perustuvia ratkaisuja markkinointihaasteisiisi – tunteen, teknologian ja tuloksellisuuden nimissä. 


Yoga Pose podcast:
*Walking meditation
**Question, not affirmations

Topics: Markkinoinnin automaatio, Markkinoinnin kokonaisvaltainen kumppanuus

Kristina Lindfors
Senior Copywriter / Marketing Strategist

Kiinnostaako markkinoinnin maailma teoriassa ja käytännössä?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaat juttumme suoraan sähköpostiisi.

 

Tilaa uutiskirje