TÄTÄ KAIKKEA ON INSTAGRAM-MAINONTA

Instrgramin yli 300 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti tekee siitä yhden maailman suurimmista mobiilimainonnan alustoista. Vuonna 2012 Facebookin omistukseen siirtynyt Instagram on jo muutaman vuoden ajan testannut mainontaayhteistyössä tarkkaan valittujen yritysten kanssa. Globaalisti kaikkien ulottuville Instagram-mainonta julkaistaan 30.9.2015.

Instagram-mainontaa hallinnoidaan Facebookin mainostyökalujen avulla, jonka myötä myös kohdennusmahdollisuudet ovat Facebookista tuttuja. Monipuolisten kohdennusmenetelmien myötä Instagram-mainonnan nähdäänkin omaavan suurta potentiaalia. Mainosmuotoina Instagram tarjoaa kuvamainoksia, videomainoksia ja kuvakaruselleja.

Instagram-mainonnan keskiössä on laadukkaiden kuvien ja videoiden luoma visuaalisuus. Mainostajat voivat myös lisätä toimintakehoitteita, joiden tavoitteena on vaikkapa verkkosivustolle klikkaus tai applikaation lataus. Instagram tarjoaa lisäksimainosmuotoa, jonka avulla on mahdollista luoda näkyvyyttä laajan yleisön keskuudessa. Erityisen hyvin Instagram-mainonta sopii verkkokaupoille, vähittäiskaupoille, matkailualalle ja viihdealalle.

Instagram-mainonnan tehokkuus on ollut rohkaisevan positiivista. Erään tutkimuksen mukaan Instagram-mainoksia klikataan yli kaksi kertaa todennäköisemmin kun mainoksia muissa sosiaalisissa medioissa. Myös ensimmäisissä kampanjoissa on saavutettu Instagramin mukaan hyviä tuloksia. Eräs verkkokauppa saavutti 85 % kasvun sovellusten latauksissa Instagram-mainonnan avulla. Huonekaluja myyvä yritys taas saavutti 10 % kasvun tilausten arvossa Instagram-kampanjan jälkeen.

Haluatko kuulla lisää Instagram-mainonnasta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista?Ota meihin yhteyttä.

Kuvien lähde: Instagram