Avalonin ja luonnonmarjojen jalostukseen erikoistuneen suomussalmelaisen Kiantama Oy:n yhteistyö käynnistyi vuonna 2014. Avalon toteuttaa elintarvikepakkaussuunnittelun lisäksi monentyyppisiä materiaaleja Kiantaman kuluttajatuotemerkin, Biokian markkinointiin.

Biokia_600x300_2

Pakkaussuunnittelu

Avalon vastaa Biokia-tuoteperheen visuaalisesta ilmeestä sekä yksittäisten tuotteiden pakkaussuunnittelusta ja pakkaustietojen päivitykstä. Suunnittelussa on luotu näille herkullisille ja terveellisille tuotteille houkutteleva, raikas pakkausilme. Elintarvikkeiden pakkaussuunnitteluun Suomessa vaikuttavat mm. EU:n lainsäädäntö ja tuotteiden esillepano myymälässä. Kansainvälisille markkina-alueille suunnattujen pakkausten suunnittelua ohjaavat toisenlaiset viranomaissäädökset sekä kulttuuritekijöihin liittyvät visuaaliset mieltymyserot.

Myynnin ja markkinoinnin materiaalit

Avalonin kädenjälki näkyy Biokian kaikissa brändimateriaaleissa, esim. tukku- ja kuluttajamyyntiä varten toteutetuissa esitteissä, myymälämateriaaleissa, lehti-ilmoituksissa sekä yrityksen esittelymateriaaleissa. Yhteistyötä kehitetään asiakkaan kasvunäkymien mukaan: yhteistyömme aikana sekä Biokia-tuoteperhe että markkina-alue ovat kasvaneet. Olemme myös hyödyntäneet ICOM-jäsentoimistojemme tietämystä kansainvälisen markkinoinnin toteutusten suunnittelussa.

Internet

Lokakuussa 2015 julkaistut Biokian raikastetut nettisivut nostavat herkullisen tuoteperheen lisäksi esiin marjojen vastuullista, kotimaista ja korkealaatuista tuotantoketjua sekä marjojen käyttötapoja jokapäiväisessä ravinnossa. Samassa kokonaisuudessa uudistettu Kiantaman nettisivu on suunnattu luonnonmarjatuotteiden teollisuusasiakkaille.