Markkinoinnin maailma muuttuu, kun lahjakkaat nuoret tekijät sitä muuttavat. Avalon perusti viime syksynä junioritiimin, joka on loistava mahdollisuus sekä nuorille markkinointiosaajille että asiakkaille. Ohesta voit lukea babylonialaisten ajatuksia suunnittelun, vaikuttamisen ja tuloksellisen tekemisen tulevaisuudesta.
Tulevaisuudessa kohdeyleisön tavoittaminen markkinoinnin ja mainonnan keinoin tulee olemaan haastavaa, sillä päivittäinen informaatiotulva kasvaa jatkuvasti ja pakottaa ihmiset sulkemaan turhat ärsykkeet ympäriltään pysyäkseen järjissään. Uskon, että tarkasti kohdennetulla sekä sopivan oivaltavalla ja erottuvalla markkinoinnilla voimme kuitenkin tavoittaa nämä tiedon turruttamat zombit jatkossakin.
Tuleva sukupolvi arvostaa uusia näkökulmia, rohkeita kannanottoja sekä uskallusta erottua massasta. Siksi haluan omassa työssäni panostaa luovaan ideointiprosessiin ja innostaa myös tiimikavereita tekemään samoin – mitä älyttömämpi idea, sitä paremmat kehitysmahdollisuudet!
Digitalisaation myötä markkinoinnista on tullut ubiikkia, kohdennettavaa ja yksityiskohtaista dataa on saatavilla lähes jokaiselta alustalta. Markkinointistrategiaan sopivien kanavien valinta ja sisällön sekä datan oikeaoppinen yhdistäminen ovat avainasemassa modernin, tavoitteellisen markkinointikampanjan onnistumisessa muuttuneessa kilpailuympäristössä.
Projektipäällikkönä tavoitteenani on valjastaa projekteille räätälöidyt tiimit heti suunnitteluvaiheesta asti toteuttamaan samaa päämäärää toisiaan tukien. Syvällä data-analyysillä, oikeilla työkaluilla ja laadukkaalla sisällöntuotannolla toteutamme palvelulupauksemme yhdistää tunne, teknologia ja tuloksellisuus.
Tulevaisuudessa teknologioiden vaikutus tulee kasvamaan lähes jokaisella elämän osa-alueella, eikä markkinointi ole poikkeus. Saatavan datan ja informaation määrä nousee kovasti ja näitä tullaan hyödyntämään yhä uusilla tavoilla.
Haluankin olla tulevaisuudessa kehittämässä uusia innovatiivisia tapoja käyttää saatua dataa ja hyödyntää uusia teknologioita, saavuttaen yksilöllisiä ja tunteita herättäviä kokemuksia.
Kuluttajat muuttuvat, mikä pakottaa markkinoinnin muuttumaan heidän mukanaan. Enää ei riitä, että tarjotaan asiakkaille markkinointimixiä neljällä p:llä, vaan tärkeämpää on tarjota elämyksiä, tunteita ja sitoutumispintaa. Teknologia tulee olemaan yhä tärkeämmässä roolissa näitä elementtejä luodessa, ja etenkin AI ja AU tulevat korostumaan entisestään etenkin tarjottaessa palveluita tuleville sukupolville, jotka ovat kasvaneet täysin teknologiapainotteisessa maailmassa.
Vaikka kuluttajat muuttuvat, on markkinoijan rooli silti sama – luoda ja vastata kuluttajan tarpeisiin. Erona korostuu kuitenkin markkinoijan kyky ottaa riskejä, oppia nopeasti ja liikkua ketterästi muuttuvassa markkinoinnin kentässä.
Elämme hektisessä maailmassa, jossa kuluttajan mielenkiinnon herättämiseen on käytössä yhä vähemmän sekunteja kuin aikaisemmin. Samaan aikaan kun mielenkiinto tulee herättää nopeammin, tarvitsee pitää huolta brändin arvosta ja toiminnan läpinäkyvyydestä. Aitous puree ja yrityksillä on lupa olla ääni ja myös käyttää sitä. Omien kilpailuetujen tunnistamisen ja vahvistamisen lisäksi teknisen toteutuksen tulee olla kohdillaan, jotta ei jäisi jalkoihin kiristyvässä kilpailussa.
Sosiaalisen median merkitys kasvaa jatkuvasti ja sille kannattaa varata painoarvoa. Sitouttava ja konkreettista myyntiä aikaansaava somestrategia rakentuu yrityksen äänen, kilpailuetujen ja tavoitteiden perusteella. Kaivetaan se aitous ja syyt esiin, miksi asiakkaan pitäisi ostaa juuri teiltä, yhdistetään hieman tuoreita ideoita, teknologiaa ja tunnetta, niin saamme aikaan tuloksia.
HELSINKI
Kanavaranta 3-7 E 24
00160 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu