Strateginen kumppanuus Pölkyn kanssa käynnistyi vuonna 2020 brändinkirkastuksella, josta etenimme myynnin ja markkinoinnin toimintamallien uudistamiseen.
Yhteistyön tavoitteina oli uudistaa ja tehostaa puutavaran myyntiä ja hankintaa mm. hyödyntämällä dataa ja markkinoinnin automaatiota.
Brändiuudistus ja sisältömarkkinointi
Toteuttamamme brändiuudistuksen myötä vastuullisuus- ja kumppanuusajattelu näkyy kaikessa Pölkyn viesteissä ja visuaalisuudessa.
Laadimme Pölkylle myös markkinointistrategian ja -suunnitelman, ajatusjohtajuusohjelman sekä lukuisia kampanjasuunnitelmia.
Lisäksi huolehdimme sosiaalisen median kanavien hallinnasta, verkkosivuston hakukoneoptimoinnista, analytiikan kehittämisestä sekä autoimme asiakastiedon hallinnassa.
Asiakasdatan auditointi ja markkinoinnin automaation kehitys
Aloitimme perehtymällä käytössä oleviin asiakasdataa käsitteleviin teknologioihin, järjestelmäarkkitehtuuriin sekä integraatioihin ja rajapintoihin.
Seuraavaksi perehdyimme siihen, mitä asiakasdataa Pölkky sillä hetkellä keräsi. Olennaista oli myös konkretisoida datan ja markkinoinnin automaation hyödyntämiselle asetetut tavoitteet.
Näiden pohjalta rakensimme suunnitelman asiakastietojärjestelmien kehittämiselle, markkinoinnin automaation tehokkaammalle hyödyntämiselle sekä tulosseurannalle ja raportoinnille.
Asiakkuuksien johtamis- ja hoitomallien kehitys
Autoimme Pölkkyä uudistamaan myynnin, hankinnan ja markkinoinnin toimintamallit, mukaan lukien asiakasluokittelu sekä asiakkuuksien johtamis- ja hoitomallien kehitys.
Muutokset konkretisoitiin myynnin käsikirjaan, joka jalkautettiin kansainvälisesti kasvavaan organisaatioon.
Toimintamallien uudistamisen rinnalla toteutimme asiakastiedon keruu- ja rikastamissuunnitelman sekä liidien hallinta- ja pisteytysmallin.
Markkinoinnin automaatio liidituotannossa
Onnistuimme hiomaan markkinoinnin ja myynnin toimintamalleista tehokkaasti toimivan kokonaisuuden.
Liidituotanto rakentui sosiaalisen median mainonnan ja markkinoinnin, hakukonemainonnan, suoran asiakasviestinnän sekä Pölkyn verkkosivuston varaan.
Suunnittelimme ja toteutimme markkinointiviestejä eri kohderyhmille ja eri ostopolun vaiheisiin, unohtamatta prospektien hoivaamista monivaiheisten automaatiota hyödyntävien kampanjoiden avulla.