Palvelumuotoilu ja digipalveluiden konseptointi
Palvelumuotoilu ja digipalveluiden konseptointi
Käytämme palvelumuotoilua keinona kehittää aidosti käyttäjälähtöisiä digitaalisia palveluita, jotka kiihdyttävät liiketoiminnan kasvua ja säästävät resursseja.
Käyttäjälähtöisten palveluinnovaatioiden kehittäminen
Voimme auttaa sinua sekä käyttäjälähtöisten palveluinnovaatioiden kehittämisessä että jo olemassa olevien palveluidesi asiakas- ja työntekijäkokemuksen parantamisessa.
Hyödynnämme palvelumuotoilua, jossa käyttäjien todellisten tarpeiden ymmärrys kartoittaa tietä eteenpäin.
Käyttäjätutkimuksen avulla selvitämme, ketkä palvelua käyttävät ja mitä he siltä tarvitsevat. Voimme myös tutkia, mikä nykyisessä palvelussasi toimii ja mikä saa asiakaskokemuksen takkuamaan.
Palvelumuotoiluprosessin aikana tutkimme erilaisia ongelmia ja kehitämme niihin vaihtoehtoisia ratkaisuja, joista valitsemme sen, joka vastaava parhaiten käyttäjien tarpeisiin.
Palvelumuotoilun metodiikka asiakaskokemuksen kehittämisessä
Katso videoklippi taannoisesta asiakaskokemuswebinaaristamme. Head of iCX Mikko Nirhamo kertoo, miksi palvelumuotoilu tarjoaa loistavan viitekehyksen kaikenlaisiin kehitysprojekteihin. Kesto: 10 min 31 sek.
Käyttäjää palvelevat, aidosti hyödylliset palvelut tuovat kestävää kasvua liiketoiminnallesi.
Tuotteen tai palvelun konseptointi
Autamme kehittämään uusia tuote- ja palvelukonsepteja, joiden idea ja arvolupaus vetoaa asiakkaisiisi. Lähdemme liikkeelle selvittämällä käyttäjien tarpeet. Sitten pohdimme, miten ja missä kanavissa asiakasarvo lunastetaan, määritämme suunnitteluperiaatteet ja käyttökokemuksen. Lopuksi rakennamme prototyypin validoitavaksi oikeiden käyttäjien kanssa.
Visuaalinen suunnittelu ja käyttöliittymäsuunnittelu
Luomme palvelullesi siistin ja huolitellun ulkoasun, joka toimii eri päätelaitteilla, noudattaa brändisi visuaalista ilmettä ja on yhdenmukainen muiden digitaalisten palveluidesi kanssa.
Suunnittelemme palvelusi käyttöliittymän, toimintalogiikan, sisällöt ja informaatioarkkitehtuurin eri ympäristöjen konventiot ja standardit huomioiden.
Käytettävyys- ja saavutettavuussuunnittelu
Käytettävyyssuunnittelun avulla varmistamme, että digitaalinen palvelusi on helppokäyttöinen ja etenee loogisesti. Huomioimme, että se vastaa yleisiin suosituksiin ja vaatimuksiin, ja toimii eri päätelaitteilla. Voimme myös auttaa parantamaan jo olemassa olevien palveluiden käytettävyyttä.
Etenkin julkisen sektorin digipalveluiden on vastattava saavutettavuuslain ja -direktiivin vaatimuksiin. Saavutettavuussuunnittelulla varmistamme, että digipalvelusi on teknisesti saavutettava erilaisten apuvälineiden käyttäjille ja että palvelun sisältö on kaikille selkeä ja ymmärrettävä.