Olemme toimineet Kirkkopalvelut ry:n alaisuudessa toimivan Kotimaanavun markkinoinnin yhteistyökumppanina Kaikille kone -kampanjassa vuodesta 2019 lähtien.
Kaikille kone -toiminnan tarkoituksena on varmistaa, ettei kukaan jää opinnoissaan jälkeen tietokoneen puuttumisen vuoksi: se kerää käytettyjä tietokoneita lahjoituksina ja jakelee ne kunnostettuina vähäosaisille koululaisille ja opiskelijoille.
Markkinoinnin tavoitteena on kasvattaa toiminnan tunnettuutta sekä löytää uusia lahjoittajia ja yhteistyökumppaneita rahoituksen järjestämiseksi ja koneiden kunnostusprosessin mahdollistamiseksi.
Tasa-arvoiset oppimismahdollisuudet kaikille
Kasvattaaksemme kampanjan huomioarvoa kehitimme uuden kampanjakonseptin, kirkastimme viestejä ja suunnittelimme uuden houkuttelevan ulkoasun. Kampanjakonseptin johtavana ajatuksena on, että tasa-arvoisten oppimismahdollisuudet kuuluvat kaikille. Tämä viesti kuuluu ja näkyy kaikessa tuottamassamme mainosmateriaalissa. Tyypillisistä hyväntekeväisyyskampanjoista poiketen halusimme pitää kampanjan visuaalisen ilmeen raikkaana ja toiveikkaana.
Olemme vuosien saatossa myös uudistaneet ylläpitäneet kampanjasivustoa, tuottaneet runsaasti mainossisältöä ja huolehtineet mainosten tuotannosta sekä jakelusta. Olemme osallistuneet lehdistötiedotteiden sekä hyväntekeväisyyskonsertin suunnitteluun sekä suunnitelleet myymälämateriaaleja julisteista, valotauluihin sekä mainosbannereihin. Vuonna 2024 suunnittelimme ja tuotimme Ylelle kampanjasta tietoiskuvideon.
Tunnettuutta, kone- ja rahalahjoituksia sekä uusia kumppaneita
Aktiivinen kampanjointi on tuottanut selkeitä piikkejä konelahjoitusten määrissä. Vaikka tietyt toimijat ovat oppineet lahjoittamaan kaikki käytöstä poistuvat koneet osana yrityksen sosiaalisen vastuun toimenpiteitä, on selkeästi tarve aika ajoin muistuttaa lahjoituksien jatkuvasta tarpeesta heitäkin.
Konkreettiset kone- ja rahalahjoitusmäärät vaihtelevat vuodesta toiseen, mutta suunta on pitkään ollut nousujohteinen. Kampanja on saanut myös kiitettävästi näkyvyyttä valtakunnallisissa medioissa ja sosiaalisessa mediassa jatkuvan panostuksemme ansiosta.