virtuaalitapahtuma-vancouverissa
< Takaisin listaukseen

Kanadassa toteutettu online-tapahtuma Microsoftille oli menestys

25.11.2021

Osa teistä ehkä huomasi viime viikkoisen Vancouverin matkani. Syy siihen ei suinkaan ollut äkillinen matkakuume, vaan kansainväliset bisnekset: tuotimme Microsoftille Android-kehittäjäyhteisöä aktivoivan virtuaalitapahtuman yhteistyössä Amerikan-serkkujemme Avalon CX:n kanssa.

Heillä on syvä Android-sovelluskehityksen asiantuntijuus, meillä puolestamme markkinoinnin ammattitaito sekä rutkasti kokemusta verkkotapahtumien tuottamisesta.

Tapahtumatuotanto ja -markkinointi avaimet käteen -periaatteella

Laadimme kampanjasuunnitelman, johon sisältyi ehdotukset tapahtuman sisällöstä, tuotannosta ja markkinoinnista. Koska kyse oli uudesta, ulkoisesta kohderyhmästä nousivat tapahtumakonseptin, tapahtumasivuston ja somemainonnan rooli keskeiseen asemaan. Autoimme tapahtuman brändäämisessä ja verkkosivuston suunnittelussa, sekä tekstituotannossa ja olemassa olevien sisältöjen optimoinnissa, minkä jälkeen pääsimme panostamaan tapahtuman markkinointiin.

Hyödynsimme Googlen display-mainonnan lisäksi LinkedIniä, Twitteriä ja YouTubea. Tavanomaisempien kuvallisten tapahtumamainosten lisäksi tuotimme videotiisereitä sekä pidempiä mainosvideoita, joissa esittelimme tapahtuman puhujakaartin. Laadimme myös sähköpostikutsut ja puhujia varten valmiit some-postaukset, joita he voivat jakaa omissa verkostoissaan. Hyödynsimme some-mainonnassa myös Android-sovelluskehitykseen liittyviä blogiartikkeleita, joiden kautta johdimme liikennettä tapahtumasivulle.

Kampanjointi sosiaalisessa mediassa kesti nelisen viikkoa, joten saatoimme hyödyntää sinä aikana keräämäämme dataa mainosten optimointiin. Seurasimme liikennettä reaaliaikaisen dashboardin avulla ja raportoimme tuloksista asiakkaillemme viikoittain. Kaikkein arvokkain data on tietenkin tapahtumaan ilmoittautuneiden ja osallistuneiden yhteystiedot, mutta myös kohderyhmän verkkokäyttäytymisestä ja mainonnan osuvuudesta kertynyt data auttavat toimimaan jatkossa tehokkaammin – mikäli esimerkiksi Microsoft haluaa järjestää toisen vastaavantyyppisen tapahtuman samalle kohderyhmälle, tai miksei eri kohderyhmällekin.

 

Virtuaalilähetys toiselta puolelta maailmaa 

Tapahtuman kohdeyleisö oli pääsääntöisesti Pohjois-Amerikassa, mistä syystä kuvauslokaatioksi valittiin Vancouver. Pystytimme studion ja otimme matkaan luottokuvaajamme Pasi Salmisen. Vuosien yhteistyö on opettanut, että rauhallisen leppoisa ja teknisesti valveutunut kuvaaja on yksi arvokkaimmista resursseista, mikäli mutkia tulee matkaan. Ja mutkiahan tulee aina matkaan!

Tosin tällä kertaa tekniset haasteet jäivät pieniksi verrattuna luonnonmullistuksiin. Ennätyssateiden aiheuttamat tulvat ja maanvyöryt katkaisivat liikenneyhteydet, joiden ansiosta koko Vancouver oli saarroksissa. Tässäkin tapauksessa oli onni, että kyse oli verkkotapahtumasta ja että olimme itse varanneet riittävästi aikaa tapahtumajärjestelyiden hoitamiseen paikan päällä.

Itse tapahtuma sujui hienosti ja osallistujilta saadut palautteet ovat olleet äärimmäisen kannustavia. Näillä eväillä on hyvä jatkaa eteenpäin!

Voit katsoa tapahtumatallenteen suoraan YouTubesta

 

kollaasi2-2

 

Topics: moderni markkinointi, Tapahtumat, Somemarkkinointi, Webinaarit

Pete Laakso
CEO

Kiinnostaako markkinoinnin maailma teoriassa ja käytännössä?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaat juttumme suoraan sähköpostiisi.

 

Tilaa uutiskirje