Digia osti asiakaskokemusten kehittämiseen ja digitaaliseen markkinointiin keskittyneen Avalonin syyskuussa 2022, ja sulautuminen osaksi Digiaa saatiin päätökseen kesäkuussa 2023.

Blogi ja uutiset
Sukella syvemmälle! Blogissamme käsittelemme ajankohtaisia juttuja sekä muutoksia markkinoinnin maailmassa ja asiakkaidemme parissa. Juhlimme tietenkin myös saavutettuja onnistumisia silloin, kun siihen on aihetta.
Blogivuoromme on kuin onnenrulettia ja ajatuksiaan pääsevät jakamaan kaikki toimarista koodariin. Sana ja tyyli on vapaa, mutta useimmiten noukimme käsittelyyn trendejä ja uusia tuulia markkinoinnin ja mainonnan kentältä.
27.09.2023
Käyttäjälähtöinen palvelukehitys nojaa asiakastarpeiden syvälliseen kartoittamiseen
Käyttäjälähtöisen digipalvelun ytimessä on syvällinen asiakasymmärrys eli kokonaisvaltainen näkemys asiakkaan tarpeista, tavoitteista ja ongelmista ja siitä, miten asiakasta parhaiten autetaan. Asiakasymmärryksen kartuttamisen tulisi olla jokaisen yrityksen prioriteettilistan kärjessä.
Tässä blogissa kerron, miten me voimme auttaa sinua kartuttamaan kokonaisvaltaista asiakasymmärrystä yhdistämällä dataa ja palvelumuotoilun metodeja, ja mitä hyötyä siitä sinulle on.
Topics: Artikkelit
21.09.2023
Inspiroiville ja ajatusta herättäville yritystapahtumille on tilausta
Yritystapahtumille on tilausta. Kunhan ne on hyvin järjestetty ja ohjelma on sellainen, että siitä kokee jokainen saavansa jotain. Kuten Digian tiistaina 19.9.2023 Helsingissä järjestämä Unlock Your Intelligence -tapahtuma.
Tapahtumassa keskusteltiin mm. digievoluution kehityksestä ja kuultiin Digian ja Avalonin asiakkaiden kokemuksia heidän digitalisaatiopoluiltaan. Mukana olivat Woikoski Oy, Liiga, Fingrid Oyj, SanomaMedia, Puolustusvoimat ja Akava.
Pikku-Finlandian puitteiden henki oli juuri oikea tapahtumalle ja tuki sitä välitöntä ilmapiiriä, jollainen tapahtumassa vallitsi.
Topics: Artikkelit
7.09.2023
Käyttäjälähtöinen palvelukehitys varmistetaan palvelumuotoilun keinoin
Haastattelimme Avalonin muotoilujohtajaa Mikko Nirhamoa siitä, mikä hänet on ajanut palvelumuotoilun pariin ja miksi käyttäjälähtöisyys on hänen mielestään avain menestykseen digitaalisten palvelujen kehittämisessä.
Topics: Artikkelit
4.09.2023
Tekoäly ja muut teknologiat älykkään asiakaskokemuksen avainkomponentteina
Digia järjesti 31.8.2023 webinaarin aiheesta ”Asiakaspolkujen uusi aika – AI ja käyttäjäkeskeinen digikehitys mullistavat kokonaiskokemuksen.” Johtaja Pete Laakso Avalonilta oli puhujavieraana aiheenaan tekoäly ja älykäs asiakaskokemus.
Topics: Webinaarit
31.08.2023
Ihmislähtöisyys asetettava työntekijä- ja asiakaskokemuksen sekä tulevaisuuden liiketoiminnan kehittämisen ytimeen
Keskustelimme Avalonin operatiivisen johtajan Niko Grandellin kanssa siitä, mitä kaikkea positiivinen työntekijäkokemus voi saada aikaan ja miksi siihen pitäisi panostaa osana liiketoiminnan kehitystä.
Topics: Artikkelit
29.08.2023
Testaa asiakaskokemus ennen isoa investointia digitaalisen palvelun kehitykseen
Prototypointi ja kokeilukulttuuri ovat startup-maailmasta tuttuja työskentelytapoja, joissa ideasta rakennetaan mahdollisimman nopeasti toimiva ja konkreettinen malli, jota voidaan testata, josta voidaan oppia ja jota voidaan jatkokehittää. Palvelumuotoilun maailmassa kokeilut ja palveluprotot ovat arvokkaita työkaluja, joiden avulla käyttäjätarpeet ja palvelukonsepti voidaan validoida jo ennen isoja investointeja digitaalisen palvelun kehitykseen ja asiakaskokemusta päästään kehittämään palvelun ensiaskelista lähtien.
Tässä artikkelissa kerron, miksi ja miten palveluprotoja kannattaa hyödyntää osana asiakaskokemuksen kehittämistä.
Topics: Artikkelit
Kiinnostaako markkinoinnin maailma teoriassa ja käytännössä?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaat juttumme suoraan sähköpostiisi.