Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Avalonin yhteistyö Föönin kanssa alkoi kesällä 2018. Kauppakeskus Redin yhteydessä toimiva vapaalentotunneli avattiin saman vuoden syyskuussa, ja Avalonin kanssa yhdessä toteutettu menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien tasaisesti kasvaville kävijävirroille.
Loppuvuoden 2018 päätavoitteena oli lanseerata Fööni näyttävästi ja mieleenpainuvasti sekä luoda samalla vankka pohja ja strategia jatkuvalle, liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille.
Avalon suunnitteli lanseerausta ja avajaisia varten televisio- ja radiokampanjat sekä diginäytöt ympäri Helsinkiä. Samalla lähtivät käyntiin myös Föönin kaikkien sosiaalisen median kanavien kampanjointi ja hallinnointi sekä hakusanamainonta. Föönin verkkosivuille tehtiin avajaisia varten pieni graafinen kasvojenkohotus, tekninen SEO sekä kevyt sisältöjen päivitystyö.
Lanseerauksen jälkeen keskityimme kokonaisvaltaisen markkinointisuunnitelman sekä sosiaalisen median strategian tekemiseen ja toteuttamiseen.
Föönin markkinointi elää vahvasti vuosikellon mukaan sesongit ja juhlapyhät huomioon ottaen. Avalon on toteuttanut useita menestyksekkäitä monimediakampanjoita. Olemme vastuussa myös Föönin lukuisista printtimateriaaleista sekä Föönin tiloista löytyvistä opasteista ja muista promootiomatskuista.
Kumppanuus Föönin kanssa on jatkuvaa ja toimintaa kehitetään aktiivisesti yhteisissä viikottaisissa palavereissa kampanja-analyysien ja kerätyn datan pohjalta.
Avalon on pitänyt myös Föönin yhteydessä olevan kahvila-ravintola Hangaarin henkilöstölle somekoulutuksen. Hangaarille on tehty kevyt sisältöuudistus ja luotu oma sosiaalisen median strategiansa.
Syyskuun lanseeraus ja avajaiset onnistuivat yli odotusten. Föönin vuositavoitteena on 2,5-3 miljoonan euron myynti, ja miljoonan euron raja meni rikki jo joulukuussa 2018, vain kolmen kuukauden aukiolon jälkeen. Menestyksekästä tulosta avittamassa oli joulukuussa pyörinyt TV-mainos, joka sai paljon hyvää palautetta ja lisäsi kävijävirtoja. Alkuvuodesta 2019 jo yli kymmenentuhatta ihmistä on käynyt vapaalentämässä Föönissä.
Vuoden vaihteessa 2018/2019 tehdyn kokonaisvaltaisemman, vahvasti visuaalisen verkkosivu-uudistuksen lopputulos on nähtävissä osoitteessa fööni.fi. Fööniin on jatkuvan markkinoinnin ansiosta virrannut tasaisesti lentelijöitä myös sesonkien ulkopuolella.
Kampanjat ovat kävijöiden lisäksi lisänneet hyvin myös yleistä tunnettuutta, ja lanseeraamamme termi ”föönaaminen” on alkanut tulla tutuksi jo suuremmallekin yleisölle.
HELSINKI
Kanavaranta 3-7 E 24
00160 Helsinki
OULU
Kasarmintie 21
90130 Oulu