Case_Fooni_v2

Case: Fööni

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Avalonin yhteistyö Föönin kanssa alkoi kesällä 2018. Kauppakeskus Redin yhteydessä toimiva vapaalentotunneli avattiin saman vuoden syyskuussa, ja Avalonin kanssa yhdessä toteutettu menestyksekäs lanseeraus viitoitti tien tasaisesti kasvaville kävijävirroille.

 

CASE-fooni

Lähtökohta ja tavoitteet

Loppuvuoden 2018 päätavoitteena oli lanseerata Fööni näyttävästi ja mieleenpainuvasti sekä luoda samalla vankka pohja ja strategia jatkuvalle, liiketoimintaa kasvattavalle markkinoinnille.


Toteutus ja ratkaisut

Avalon suunnitteli lanseerausta ja avajaisia varten televisio- ja radiokampanjat sekä diginäytöt ympäri Helsinkiä. Samalla lähtivät käyntiin myös Föönin kaikkien sosiaalisen median kanavien kampanjointi ja hallinnointi sekä hakusanamainonta. Föönin verkkosivuille tehtiin avajaisia varten pieni graafinen kasvojenkohotus, tekninen SEO sekä kevyt sisältöjen päivitystyö.

Lanseerauksen jälkeen keskityimme kokonaisvaltaisen markkinointisuunnitelman sekä sosiaalisen median strategian tekemiseen ja toteuttamiseen.

Föönin markkinointi elää vahvasti vuosikellon mukaan sesongit ja juhlapyhät huomioon ottaen. Avalon on toteuttanut useita menestyksekkäitä monimediakampanjoita. Olemme vastuussa myös Föönin lukuisista printtimateriaaleista sekä Föönin tiloista löytyvistä opasteista ja muista promootiomatskuista.

 Kumppanuus Föönin kanssa on jatkuvaa ja toimintaa kehitetään aktiivisesti yhteisissä viikottaisissa palavereissa kampanja-analyysien ja kerätyn datan pohjalta.

 Avalon on pitänyt myös Föönin yhteydessä olevan kahvila-ravintola Hangaarin henkilöstölle somekoulutuksen. Hangaarille on tehty kevyt sisältöuudistus ja luotu oma sosiaalisen median strategiansa.

Fooni_RollUp_mockupit

Tulokset

Syyskuun lanseeraus ja avajaiset onnistuivat yli odotusten. Föönin vuositavoitteena on 2,5-3 miljoonan euron myynti, ja miljoonan euron raja meni rikki jo joulukuussa 2018, vain kolmen kuukauden aukiolon jälkeen. Menestyksekästä tulosta avittamassa oli joulukuussa pyörinyt TV-mainos, joka sai paljon hyvää palautetta ja lisäsi kävijävirtoja. Alkuvuodesta 2019 jo yli kymmenentuhatta ihmistä on käynyt vapaalentämässä Föönissä.

Vuoden vaihteessa 2018/2019 tehdyn kokonaisvaltaisemman, vahvasti visuaalisen verkkosivu-uudistuksen lopputulos on nähtävissä osoitteessa https://fööni.fi. Fööniin on jatkuvan markkinoinnin ansiosta virrannut tasaisesti lentelijöitä myös sesonkien ulkopuolella.

 Kampanjat ovat kävijöiden lisäksi lisänneet hyvin myös yleistä tunnettuutta, ja lanseeraamamme termi ”föönaaminen” on alkanut tulla tutuksi jo suuremmallekin yleisölle.

 
 
"Avalon on tarjonnut käyttöömme oman tiimin, jossa on projektijohdon lisäksi kaikkea sitä osaamista mitä meidän viestimme jalkauttamisessa on tarvittu. Ratkaisut ovat löytyneet niin alkuvaiheen lanseeraukseen, kampanjaideoihin kuin digiviidakossa selviytymiseenkin, ja viikottaiset kokoontumisemme ovat olleet tehokas keino kehittää markkinointiamme ja omaakin osaamistamme."
Jarmo Rossi, myyntijohtaja, Fööni

Pohjoista voimaa

Oulun Sähkönmyynti Oy uudisti kuluttajille suunnatun sähkötuotevalikoimansa, ja tilasi Avalonilta niiden markkinointikonseptin ja lanseerauskampanjan.


Lue lisää

Canon Kaffegram

Kaikki rakastavat koirakuvia! Tällä ajatuksella lähdimme toteuttamaan valokuvauskampanjaa yhteistyössä pitkäaikaisen asiakkaamme Canonin kanssa.


Lue lisää

Levi Ski Resort

Levi ski Resort halusi uudistaa digitaalisen asiakaskokemuksensa. Johtotähtenä oli ajatus täysin uudistetusta digitaalisesta kokonaisuudesta, joka kehittäisi viestintää ja markkinointia sekä ennen kaikkea sujuvoittaisi asiakaskokemusta.


Lue lisää

3 step it

3 Step IT:n ja Avalonin yhteistyön kulmakivinä ovat kokonaisvaltainen kumppanuus, strateginen sisällöntuotanto ja digitaalisten prosessien hiominen tehokkaaksi automaatiota hyödyntäväksi markkinointiohjelmaksi.


Lue lisää

Fööni

Nostetta, haastetta ja vapaapudotuksen riemua! Avalonin yhteistyö Föönin kanssa alkoi kesällä 2018. Kauppakeskus Redin yhteydessä toimiva vapaalentotunneli avattiin saman vuoden syyskuussa.


Lue lisää

Spectral Engines

Spectral Enginesin menestystarina sai lentävän lähdön. Yritys tarvitsi alkuvaiheen menestystään tukemaan vahvan brändin ja uuden tavan markkinoida ja tavoittaa kohderyhmiä. 


Lue lisää